Deși 12% dintre lugojeni folosesc ca mijloc de deplasare principal bicicleta, conform anchetei Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), la nivel local nu există o rețea integrată de piste, parcări sau centre de închiriere a acestora.
De altfel, 11% dintre accidentele rutiere produse pe raza municipiului de pe Timiș implică bicicliștii.
În prezent, Lugojul nu dispune de o rețea de piste de biciclete, ci doar de câteva mici tronsoane realizate în anumite puncte din oraș (str. Gh. Doja, podul pietonal de la bazinul acoperit, zona pieței agroalimentare etc.).
În acest context, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, din Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a municipiului Lugoj pentru perioada 2021-2030, realizat de către administrația locală, propune realizarea unei rețele integrate de piste de biciclete de aproape 25 de kilometri.
Străzile vizate sunt Splaiul 1 Decembrie 1918, Splai Brediceanu-Splai Plopilor, Str. Făgetului-Parcul Copiilor, Str. Timotei Popovici-Caraiman-Tapiei, Str. Bocșei-Banatului-Ștrandului, Str. Gării-Cernei-Traian Grozăvescu, Cartier Micro (str. Rosada-Huniade-Primăverii), Str. Al. Astalaș, Splai Coposu, Splai Tinereții, Str. Ștefan cel Mare, Str. Jăbarului-Gh. Doja, Str. Țesătorilor-Oloșagului, Str. Episcop Bălan-Caransebeșului, str. Timișorii.
Concomitent, edilii locali mai doresc și introducerea unui sistem de bike sharing, pentru asigurarea intermodalității, prin realizarea a două stații de închiriere biciclete.
Bugetul estimativ este de șase milioane de euro, în sumă fiind inclus și realizarea unei zone pietonale (tronsonul II al str. Al. Mocioni).
Sursa de finanțare este prin Programul Operațional Regional și bugetul local, iar perioada de implementare este 2022-2027.
Da, frumos ar fi sa se si realizeze, ar mai fi de facut si legaturile cu stele din apropiere in special pe soselele aglomerate.
deci daca are termen de finalizare 2030 , inseamna mai putin de un km pe an :))) altii isi fac planuri de colonizare a planetei marte , si noi ne chinuim sa facem o pista de biciclete
– Ar trebui rampe la pasarela lui Boldea.
– Pista din Strand pana la podul de fier (daca se face ceva cu treptele de langa mal, de la Casa de Cultura)
– Jos pe mal, se poate traversa linistit si acum Lugojul pe piste de pamant pe sub poduri, dar nu se poate intra in zona aceea din cauza lipsei de „porti in digul de beton”
– Un pod nou pietonal / ciclabil in fata la Teatru
Se pot face multe si de-a lungul Timisului, cu infrastructura existenta deja, doar sa se aplice niste amenzi pentru cei 4-5 din cauza carora nu poti circula.
– S-ar putea merge mai bine pe dig si mal daca nu ar fi plin de balega de oi si capre.
– S-ar putea merge pe dig din Strand pana la zona de picnic de langa Cotuna, daca nu ar fi zeci de caini agresivi la pescarie sau altii salbaticiti pe mal.
– S-ar putea merge de la Insula pana la Pescarusul pe dig, daca nu ar fi un privat care si-a pus poarta direct pe dig inchizand accesul.
– S-ar putea merge pana la circuitul din padure de la Tapia, daca nu te-ar rupe cainii de la balastiere
– S-ar putea merge din Cotu Mic pana la Pohalma pe mal daca nu ar fi salasuri cu caini agresivi liberi.
Foarte bine! Un proiect de mult asteptat!
Procentul celor care circula cu bicicleta va creste dupa ce vom avea piste si vom fi mai in siguranta la pedalat.