Un tronson al străzii Iancu Văcărescu din Timișoara a fost inaugurat cu mare fast, strada modernizată din bani europeni fiind prezentată ca prima stradă din România care se spală singură. Acum, Primăria Timișoara se judecă cu Ministerul Dezvoltării, care a aplicat o corecție de 5 la sută din valoarea lucrării, din cauza unor nereguli la licitația de atribuire a lucrării. Din cauza acestor nereguli, Primăria Timișoara a fost obligată să returneze o parte din finanțare.
Un tronson al străzii Iancu Văcărescu din Timișoara a fost inaugurat cu mare fast, strada modernizată din bani europeni fiind prezentată ca prima stradă din România care se spală singură. Acum, Primăria Timișoara se judecă cu Ministerul Dezvoltării, care a aplicat o corecție de 5 la sută din valoarea lucrării, din cauza unor nereguli la licitația de atribuire a lucrării. Din cauza acestor nereguli, Primăria Timișoara a fost obligată să returneze o parte din finanțare.
Ministerul Dezvoltării a aplicat o corecție financiară de 73.000 de lei pentru nereguli în organizarea licitației la proiectul de modernizare a tronsonului I din strada Iancu Văcărescu din Timișoara. Echipa de control a acuzat nereguli în modul de întocmire a caietului de sarcini. Mai concret, potrivit documentelor de control, participarea la licitație a fost condiționată de efectuarea unor lucrări urbane similare.
„Autoritatea contractantă (n.r. Primăria Timișoara) a solicitat dovedirea experienței similare prin prezentarea unor contracte pentru care autorități contractante au fost doar unități administrativ teritoriariale urbane. Cu alte cuvinte, un constructor care a executat drumuri de interes național (autostrăzi, drumuri expres, drumuri naționale), drumuri de interes județean sau drumuri în localități rurale nu se poate califica întrucât aceasta nu îndeplinește cerința minimă impusă de autoritatea contractantă. Nu este relevantă locația executării drumurilor atâta vreme cât sunt respectate cerințele din caietul de sarcini și ofertantul face dovada că are experiență necesară prin derularea unor contracte de execuție de drumuri de valoarea solicitată”, se arată în documentele de control ale Ministerului Dezvoltării.
Primăria Timișoara și ministerul nu au reușit să rezolve diferendul pe cale amiabilă și au ajuns în instanță, unde primăria a atacat corecțiile impuse de minister, solicitând suspendarea și anularea actului de control. În instanță, reprezentanții primăriei au arătat că respectarea condiției de a avea lucrări similare în oraș era necesară, date fiind caracteristicile proiectului.
„Executarea de lucrări pe străzi în orașe impune o organizare de șantier adecvată incluzând măsuri speciale de lucru pentru devierea circulației și asigurarea concomitentă a mașinilor de intervenție (pompieri, poliție, salvare), asigurarea circulației pietonale și a accesului riveranilor, semaforizare precum și folosirea de utilaje în zonele de locuințe, având în vedere necesitatea poluării fonice și de mediu”, se arată în documentul depus în instanță de Primăria Timișoara.
Dosarul se judecă la Curtea de Apel Timișoara. În primă instanță, magistrații timișoreni și-au declinat competența în favoarea Curții de Apel București, dar judecătorii Curții Supreme au decis că dosarul trebuie să se judece la Timișoara.