Primăria Timișoara este la un pas să fie executată silit pentru o sumă de peste trei milioane de euro pe care trebuie să o plătească firmei care deține Ștrandul Termal din oraș. Concret, primăria i-a închiriat firmei ștrandul, iar în urma investițiilor făcute de sirianul care deține afacerea, primăria a fost obligată la plata unei sume de peste trei milioane de euro pentru ca omul de afaceri să își recupereze investiția.
Într-o situație similară, dar în care primăria avea de recuperat bani în urma investițiilor făcute de-a lungul timpului în clădirea în care a funcționat Spitalul de Copii, retrocedată între timp lui Vladimir Cârpaci, zis Pipi, banii au fost pierduți pentru că lucrările nu au putut fi justificate cu acte.
Concret, într-un proces deschis în instanță, Vladimir Cârpaci, unul din cei mai bogați rromi din Timișoara, a solicitat să i se constate dreptul de proprietate asupra clădirii în care funcționa o secție a Spitalului de Copii, evacuarea spitalului și plata unei chirii de 112.500 de euro pentru perioada 2006-2009.
Primăria Timișoara a contraatacat, solicitând „să se constate că subscrisa are un drept de retenţie asupra imobilului ce face obiectul prezentei acţiuni pentru suma de 20.000 lei după cum urmează: să se constate ca valoarea lucrărilor de îmbunătăţire aduse imobilului este in cuantum de 17.000 lei, să se constate ca subscrisa are investiţii în bunuri mobile corporale si necorporale al căror cuantum este de 3000 lei”. Practic, primăria i-a solicitat lui Vladimir Cârpaci în cadrul procesului suma de 20.000 de lei (aproape 5.000 de euro) pentru investițiile făcute de-a lungul timpului în clădire.
Mai mult decât atât, pentru a stabili valoarea investițiilor în clădirea retrocedată lui Vladimir Cârpaci, primăria a solicitat și o expertiză de specialitate în construcții care „să determine contravaloarea investițiilor efectuate de Consiliul Local la imobilul din litigiu”. Curtea de Apel a admis cererea de efectuare a unei expertize, iar inginerul expert desemnat să analizeze valoarea investițiilor făcute din bani publici a concluzionat că acestea se ridică la o valoare de 91.037 de euro. Potrivit documentului intrat în posesia Redeșteptarea, în urma consultării cu expertul asistent, inginerul care a realizat expertiza „a concluzionat printr-un supliment la raportul de expertiză că ceea ce se poate dovedi şi identifica ca fiind lucrări de investiţii realizate exclusiv de către Consiliul Local Timişoara, sunt lucrări a căror valoare totalizează 20.318 lei, pentru diferenţa de până la 91.037 EURO pârâtele nefiind în măsură să depună acte justificative”.
De altfel, este extrem de interesantă poziția procesuală a Primăriei Timișoara, care nu a făcut nimic pentru a încerca să recupereze o sumă cât mai mare din investițiile făcute. „Pârâţii Primarul şi Consiliul Local Timişoara au arătat că îşi menţin pretenţiile la suma de 20.000 lei, care reprezintă suma investită de autorităţile locale în această aripă a Spitalului de Copii şi că nu înţeleg să îşi majoreze pretenţiile, poziţie adoptată explicit şi textual de către reprezentanţii Consiliului Local Timişoara, atât prin declaraţia motivată de apel, cât şi prin concluziile finale”, se arată în sentința prin care primăria a fost obligată să-i plătească lui Vladimir Cârpaci 180.000 de euro, chiria pentru perioada 2006-2012 și cheltuieli de judecată de peste 17.000 de lei, reușind să recupereze doar 20.000 de lei din investițiile de 91.000 de euro făcute în spital. Sentința este definitivă cu privire la sume, în momentul de față procesul judecându-se doar pentru a se stabili cine îi plătește chiria lui Cârpaci: Primăria Timișoara sau Ministerul Sănătății.
În privința lucrărilor făcute în spital și care nu pot fi justificate, primarul Nicolae Robu nu a putut găsi o explicație, investițiile nefiind făcute în mandatul său. „Nu știu ce s-a întâmplat. Sunt investiții făcute cu mulți ani în urmă. Instanța este suverană până la urmă. Ei (n.r. juriștii primăriei) au cerut ceea ce au putut să dovedească. Probabil au fost capacitate anumite firme să facă lucrările în regim de voluntariat sau de sponorizare. Dacă ar fi fost făcute lucrările prin primărie, ar fi existat și documentele aferente și s-ar fi putut cunoaște exact valoarea lucrărilor”, a spus primarul Nicolae Robu.
fmm de cioara
pare cam tanar acest domn, cel mai bogat. din ce a facut banii? cred ca ar trebui sa ne invete si pe noi cum sa facem bani. nu este vinovat el ca cere, sunt vinovati cei care nu-l intreaba de unde are.
Cum se poate retroceda cuiva un lucru care ni i-a apartinut niciodata? Acesti hoti ecscroci trebuie spanzurati cum se facea inainte cu hotii de cai.