Un dosar plimbat pe rolul instanşelor de judecată din Timişoara scoate la iveală interesele pe care cele mai importante companii aeriene care operează în Banat le au pe Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara.
Un dosar plimbat pe rolul instanşelor de judecată din Timişoara scoate la iveală interesele pe care cele mai importante companii aeriene care operează în Banat le au pe Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara.
Compania aeriană Carpatair a dat în judecată Aeroportul din Timişoara, pe care îl acuză că, prin grila de tarife aprobată anul trecut, s-au acordat companiei Wizz Air mai multe discounturi, care ar reprezenta ajutor de stat. Astfel, Carpatair a solicitat Tribunalului Timiş să suspende punctul din grila de tarife prin care se acordă discounturile pentru Wizz Air.
„Prin grila de tarife din iunie 2011 (n.r. punctul 7.3), pârâta (n.r. Aeroportul Timişoara) a adaptat inter alia o schemă de discounturi (variind de la 8 la sută până la 73 la sută), oferită operatorilor pe bază de pasageri îmbarcaţi lunar. Această schemă de discounturi constituie un ajutor de stat nelegal acordat de către Aeroportul Internaţional Timişoara operatorului de transport Wizz Air”, arată directorul general al Carpatair, Nicoler Petrov, în cererea de chemare în judecată.
Potrivit aceleiaşi surse, ajutorul de stat de care s-ar fi bucurat Wizz Air s-ar fi acordat în condiţii netransparente. „Discounturile sunt acordate de pârâtă la cerere şi în baza unei înţelegeri contractuale, ceea ce face ca aplicarea reducerilor să nu fie transparentă. În situaţia în care reducerile publicate fac obiectul unor înţelegeri contractuale care prin esenţă sunt private, atunci transparenţa şi nediscriminarea sunt înlăturate în totalitate”, a mai arătat Petrov.
În procesul dintre Carpatair şi Aeroportul Timişoara a încercat să intervină şi Wizz Air. „Prin acţiunea formulată Carpatair tinde la obţinerea unei hotărâri judecătoreşti care ar avea repercusiuni directe asupra Wizz Air, având în vedere că, la fel ca toţi operatorii aerieni de pe Aeroportul Internaţional Timişoara, Wizz Air poate beneficia, în funcţie de îndeplinirea anumitor criterii de anumite reduceri aplicate la costurile de bază pentru serviciile furnizate. Anularea şi/sau suspendarea aplicării tarifelor şi discounturilor menţionate numai în relaţia comercială cu privire la Wizz Air ar fi o măsură discriminatorie şi anticoncurenţială”, a arătat avocatul Wizz Air, Petru Buzescu.
Magistraţii Tribunalului Timiş au considerat, însă, că Wizz Air nu are nicio calitate în dosar.
În acelaşi timp, judecătorii de la Tribunalul Timiş au decis că nu este de competenţa lor să se pronunţe asupra acordării ilegale a unor ajutoare de stat, această sarcină revenindu-i Comisiei Europene. Carpatair a declarat recurs, iar magistraţii Curţii de Apel l-au admis, retrimiţând cauza spre judecare la Tribunalul Timiş, unde procesul este în curs de desfăşurare.