Emoții mari pentru absolvenții de gimnaziu. A început Evaluarea Națională, iar elevii au trecut deja de prima probă la Limba și literatura română, care a avut loc luni, 19 iunie.
La nivel județean susțin examenele 5.232 de elevi, iar dintre care 341 sunt înscriși la Lugoj. Evaluarea Națională are ca perioadă de desfășurare intervalul 19 iunie – 4 iulie, miercuri, 21 iunie, fiind programată proba la Matematică, iar joi, 22 iunie, urmând să aibă loc proba la Limba și literatura maternă. Toate probele sunt scrise.
Potrivit datelor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Timiș, prima probă s-a desfășurat fără problemă, astfel încât nu au fost elevi eliminați.
Subiectele la Limba și literatura română au fost destul de accesibile. Elevii au avut de răspuns la mai multe cerințe în baza a două texte, să rezolve câteva exerciții de gramatică și să caracterizeze un personaj dintr-un text al lui Ioan Slavici.
”Prima probă a trecut cu bine, chiar dacă subiectele nu au fost chiar atât de ușoare cum ar părea la prima vedere. Au fost multe capcane, fiind nevoie de multă atenție la fiecare exercițiu. Puțin mai dificil mi s-a părut subiectul al doilea, exercițiul 9, unde trebuia să asociem textul dat cu un alt text studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară. Emoții am avut mai multe la Limba și literatura română. Pentru proba de matematică nu am deloc”, spune elevul Ianis Silagi.
Profesorii lugojeni sunt de părere că absolvenții clasei a VIII-a ar putea obține note foarte bune, dacă s-au pregătit corespunzător pe parcursul celor patru ani de gimnaziu.
”Subiectele, alcătuite în conformitate cu programa de evaluare națională, au fost de dificultate medie, accesibile pentru elevi, mai ales dacă au lucrat testele de antrenament puse la dispoziție de Ministerul Educatiei în anii anteriori”, spune prof. Ana Maria Dan.
Elevii care și-au format un obicei din a citi cu plăcere au rezolvat cu ușurință subiectele de examen.
”Exercițiile au fost în conformitate cu programa de examen și, mai mult decât atât, au respectat atât structura din anii anteriori, cât și din modelul propus la simularea națională. Prima parte a subiectului I a urmărit capacitatea candidaților de a citi conștient două texte date și de a folosi anumite informații de acolo pentru a-și exprima punctul de vedere. Aici puteau pierde puncte ușor dacă nu au făcut o adecvare nuanțată și dacă nu au folosit secvențele corespunzătoare din text. Consider că exercițiul care ar fi putut să îi pună pe elevi în dificultate este 9, unde aceștia au avut de asociat fragmentul lui Slavici cu un alt text studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară. Marea problemă pe care elevii ar fi putut să o întâmpine aici ar fi dificultatea de a face conexiuni din cauza faptului că citesc prea puțin. Despre partea de gramatică pot spune că nu cred să fi fost vreo cerință care să pună probleme elevilor. În legătură cu subiectul al II-lea, acesta nu a fost o surpriză întrucât elevii se așteptau să primească caracterizarea sau rezumatul, ținând cont de subiectele primite la simulări. Prin urmare, dacă au urmărit structura unei astfel de compuneri și reperele pe care le-au avut acolo, sunt convinsă că majoritatea elevilor au reușit să se descurce foarte bine. Așadar, subiectele au fost accesibile candidaților, dar au testat, ca de obicei, cât de conștiincioși sunt aceștia și cât de dornici sunt să ia note mari”, este de părere prof. Larisa Macovescu.
Rezultatele inițiale vor fi afișate miercuri, 28 iunie, pana la ora 14. Contestațiile pot fi depuse la centrele de examen sau transmise prin mijloace electronice, în zilele de 28 iunie (în intervalul orar 16-19) si 29 iunie (în intervalul orar 8-12). Rezultatele finale vor fi afișate marți, 4 iulie.