Școala Gimnazială de Muzică “Filaret Barbu” din Lugoj se confruntă cu o situație fără precedent. Părinții copiilor din clasa pregătitoare sunt nemulțumiți de faptul că unitatea școlară dorește să organizeze o testare care să departajeze copiii ce vor merge mai departe în clasa întâi, la această școală. Problema a apărut din pricina faptului că pentru clasa întâi sunt disponibile 21 de locuri, iar din clasa pregătitoare fac parte 24 de copii.
Conjunctura este extrem de neplăcută pentru părinți, dar este de-a dreptul traumatizantă pentru micuții elevi, care s-au obișnuit cu învățătoarea și cu colegii, precum și cu programa de predare a Școlii de Muzică, iar acum vor fi nevoiți să se îndrepte spre alte unități de învățământ.
Părinților li se pare nedrept faptul că, deși copiii lor au susținut deja un examen atunci când s-au înscris în clasa pregătitoare, sunt nevoiți acum să îl repete.
Situația este îngrijorătoare, mai ales pentru că va fi foarte dificil ca acești copii să fie departajați, întrucât ei deja au dovedit că au aptitudini muzicale.
Conducerea școlii afirmă că nu este exclus ca din clasa pregătitoare să plece mai mult de trei elevi, urmând ca pentru clasa întâi să se înscrie copii de la alte școli.
“Va avea loc o testare, care ar fi avut loc oricum, pentru că abia din clasa întâi se studiază muzica. Învățământul cu program integrat de artă începe cu clasa I. Clasa pregătitoare face parte din învățământul de masă, este o clasă ca la oricare școală din Lugoj. S-a redus într-adevăr numărul de locuri pentru clasa întâi. Acum sunt 24 de copii în clasa pregătitoare și vor rămâne 21 după testare. Examenul ar fi avut oricum, chiar dacă erau mai multe locuri disponibile. S-a mai organizat o testare, într-adevăr, la începutul clasei pregătitoare, însă a fost organizată pentru că erau mai mulți copii decât numărul de locuri și a fost necesară pentru departajare.” ne-a declarat Liliana Bidiviu, directorul Școlii Gimnaziale “Filaret Barbu”.
Va rămâne acum în sarcina părinților să caute și să decidă care este cea mai bună variantă, pentru a-și înscrie copiii la școala care să se potrivească cel mai bine profilului vocațional al acestora.