Comunele din estul județului Timiș s-au “îmbogățit” în ultimii ani cu zeci de kilometri de drumuri agricole. Majoritatea sunt asfaltate și folosite de agricultori pentru a ajunge la culturi, dar și pentru a scurta distanțele dintre sate.
Drumurile agricole asfaltate sunt tot mai vizibile în zona Lugoj – Făget, indiferent că sunt la câmpie, sau în zonele colinare. Cele mai recente au fost realizate pe raza comunei Fârdea.
Localitățile de aici sunt legate de câteva luni de o rețea de drumuri agricole, care se alătură celor comunale și județene, pentru a face mai ușor accesul localnicilor către sate și terenurile agricole.
Mai exact, au fost dezvoltate căi rutiere peste dealuri între Fârdea şi Hauzeşti, Fârdea şi Mâtnicu Mic, Gladna Montană – Gladna Română şi Gladna Română – cariera de nisip. În total, au fost realizate peste cinci kilometri de drumuri. În plus, la Gladna Română a fost construit şi un pod peste râu, pentru a putea trece şi utilaje grele.
“Proiectul a fost finanțat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală și s-a ridicat la o valoare de un milion de euro”, ne-a spus primarul Samuel Lupulescu.
Proiecte de viitor
La Belinț a fost construit un drum agricol, care poate fi folosit ca și centură a localității.
Comuna Traian Vuia are pe teritoriul său două astfel de căi rutiere, unul de la Sudriaş cu ieşire pe Dealul Ciurii, în DN68 A, iar celălalt de la Săceni către Surducu Mic.
Majoritatea acestor proiecte beneficiază de fonduri standard de un milion de euro, însă sunt şi excepţii când se alocă şi 1,5 milioane euro pentru realizarea lor.
Pe viitor, urmează să mai fie realizate investiții de acest fel între Cutina – Bethausen şi Leucuşeşti, pe o lungime de șase kilometri, între Dumbrava şi Mănăştiur, între Ohaba Lungă şi Ohaba Română sau Crivina de Sus – Lăpugiu