Primăria Lugoj doreşte să se scape de povara organizării târgului în ziua de marţi, mai ales că, după spusele reprezentanţilor acesteia, nu este profitabil în forma actuală.
Un alt motiv pentru care se doreşte găsirea unui concesionar este calitatea precară a serviciilor oferite de locaţie la momentul actual. Pentru a atrage un investitor, primăria a pregătit un caiet de sarcini pe baza căruia câştigătorul licitaţiei va trebui să realizeze un nou concept de târg.
Arhitectul-şef al oraşului, Dinel Mazilu, a expus cerinţele administraţiei.
„Caietul de sarcini prevede dotarea cu mese, refacerea aleilor prin balastare sau betonare, realizarea unui grup sanitar, utilarea spaţiului cu apă şi canalizare şi împrejmuirea spaţiului, amenajarea a 100 de locuri de parcare şi a unui rastel pentru biciclete. Târgul de animale trebuie şi el adus la cerinţele normelor în vigoare. În plus, se pot crea locuri de expunere pentru maşini second-hand”.
Valoarea investiţiei cerute de Primărie este de minim 100.000 de lei, preţ de la care se va şi porni cu licitaţia. Concesiunea ar urma să se realizeze pe 25 de ani cu posibilitate de prelungire încă jumătate din această perioadă.
Adrian Cocaină, interesat de concesionare
Din cele trei persoane aflate la dezbatere, singurul real interesat a fost lugojeanul Adrian Cocaină, care a condus în trecut Serviciul Pieţe şi Oboare. Acesta a declarat pentru Redeşteptarea că i se pare tentantă ideea Primăriei.
„Mi se pare interesant, însă dacă se licitează mult peste 100.000 de lei nu prea cred că mai e profitabil. Depinde câţi vin la licitaţie. Oricum, eu mă gândesc în ideea că nu aş face doar târgul actual de haine. Cred că zona se pretează şi pentru o piaţă cu produse tradiţionale româneşti”, a precizat Cocaină, care a şi ţinut să laude iniţiatorul acestui proiect, dată fiind în primul rând mizeria din actualul târg.
Fostul şef al Pieţelor a mai solicitat informaţii referitoare la reţelele de utilităţi, dar şi la o stână aflată în apropiere.
Suprafaţa totală a spaţiului care va fi concesionat este de 28.196 mp. Data licitaţiei se va stabili după aprobarea în Consiliul Local a caietului de sarcini.