Competiția ”Destinația Anului”, cel mai amplu concurs turistic din România, anunță cele peste 150 de destinații calificate în ediția 2025. Cu reprezentanți din 38 de județe și municipiul București, selecția acoperă o diversitate impresionantă de regiuni și atracții care definesc unicitatea țării noastre.
Obiectivul acestei etape a fost de a aduna cât mai multe destinații care promit, o selecție cât mai diversă, acoperind toate regiunile țării.
Printre miile de nominalizări, primite de la public, parteneri și un juriu format din peste 100 de experți în turism, care au generat o listă care evidențiază destinații consacrate, dar și locuri mai puțin cunoscute, gata să fie descoperite, se află Lugojul și Țara Făgetului.
Pentru a se putea califica, cele două destinații au trebuit să întrunească cele mai multe nominalizări din partea publicului, la care s-au adăugat destinații nominalizate de minimum trei din cei 100 de jurați dar și cele nominalizate de consiliile județene, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Asociația Societăților de Arhitectură din România sau Institutul Orașelor Vizionare.
Municipiul pe Timiș s-a calificat la categoria ”Orașe care inspiră”, unde au fost nominalizate municipiile care se remarcă prin notorietate și investiții în turism, iar aici s-au calificat în competiție 19 orașe.
Pe lângă Lugoj, în concurs se mai află Alba Iulia, Bistrița, Brașov, București, Călărași, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Curtea de Argeș, Iași, Oradea, Piatra Neamț, Sibiu, Sighișoara, Suceava, Târgu Neamț, Târgu Jiu și Timișoara.
Țara Făgetului a fost propusă pentru categoria ”Tărâmuri fermecate”, la care participă localități sau regiuni până la 3.000 km² cu valoare naturală și istorică deosebită și unde s-au calificat în competiție peste 25 de stațiuni.
În competiței, la această categorie, mai sunt Băile Tușnad și împrejurimile, Harghita; Banatul Montan; Borgo Pass, Bistrița-Năsăud; Bumbești Pițic, Gorj; Cetățile dacice din munții Orăștiei; Clisura Dunării, Caraș Severin, Mehedinți; Colinele Transilvaniei, Sibiu, Brașov, Mureș; Comuna Mărișel, Cluj; Delta Dunării, Tulcea; Delta Moldovei, Iași; Geoparcul UNESCO Ținutul Buzăului; Grădina Zmeilor, Sălaj; Lunca Dunării de Jos, Constanța; Maramureșul istoric/ Eco Maramureș; Mărginimea Sibiului; Munții Vrancei; Orașul Bicaz și împrejurimile, Neamț; Parcul Național Munții Măcinului, Tulcea; Parcul Natural „Balta Mică a Brăilei”; Țara Bârsei, Brașov; Țara Codrului, Maramureș; Țara Dornelor, Suceava; Țara Făgărașului; Țara Hațegului, Hunedoara; Ținutul Culelor Doljene; Ținutul Izvoarelor Tămăduitoare, Vâlcea; Ținutul Mănăstirilor din Bucovina; Ținutul Zimbrului, Neamț; Valea Almăjului, Caraș Severin; Valea Argeșului, Argeș; Valea Doftanei, Prahova și Vorona, Valea Siretului, Botoșani.
Călătoria continuă spre votul final
Destinațiile calificate în șase categorii (Orașe care inspiră, Tărâmuri fermecate, Sate de poveste, Stațiuni Balneo-climaterice, Distracție și aventură, Cultură și educație) vor trece printr-o etapă de selecție riguroasă bazată pe criterii cantitative. Destinațiile finaliste vor anunțate oficial pe 25 ianuarie
”Invităm toți românii să urmărească această competiție descoperind noi destinații de vacanță pline de experiențe memorabile, de poveste, chiar acasă în România”, a declarat Mihai Bârsan, fondatorul competiției.
După aeastă etapă urmează votarea, care se va desfășura în perioada 1-25 martie. Publicul este încurajat să rămână conectat cu această competiție, să descopere detalii captivante despre destinațiile calificate și să-și facă vocea auzită în luna martie, când votul final va decide câștigătorii sezonului.
În data de 8 aprilie va avea loc gala de premiere a celor mai frumoase destinații din România.
O celebrare a mândriei locale și naționale
”Destinația Anului” nu este doar o competiție, ci o platformă ce promovează destinațiile turistice din România, insuflând românilor dorința de a alege din inimă România ca destinație de vacanță prin punerea în lumină a unor branduri turistice cu traditie, alaturi de cele emergente. Printr-un impact semnificativ în mediul online și implicarea activă a comunităților locale, proiectul își propune să transforme turismul românesc într-o sursă de inspirație și un motiv de mândrie pentru toți românii.
Acest concurs este unul de interes național organizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Alianța pentru Turism, Uniunea Consiliilor Județene din România, Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV), Oficiul Național al Turismului al Republicii Moldova, Asociația Cred în România, Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federația Asociațiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenorești, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice București și Asociația de Ecoturism din România (AER) și Mamaia.
În sezonul patru al competiției, câștigătorii au fost: municipiul Sibiu (categoria Orașe care inspiră), Cetățile Dacice din Munții Orăștiei (categoria Tărâmuri cu istorie și Tradiție), Delta Dunării (categoria Regiuni de Eco-turism), Bran (categoria Stațiuni turistice), Biertan (categoria Sate de poveste), Castelul Corvinilor Hunedoara (categoria Atracții Cultural-Educative), Mini Transilvania (categoria Parcuri de Distracție și Aventură), Green Village Sfântu Gheorghe (categoria Resort), Castel Hotel Daniel (categoria Boutique), Casa Timiș (categoria Experiențe Gastronomice).
Foto: Gabriel Brezeanu