Era suficient să apară, agitându-se frenetic, şi minutul de aur era al lui. Adjudecat prin KO metaforic.
Comentasem în ediţia trecută ofertele furnizate de ghidurile TV în materie de programe. Temerile mi s-au adeverit. O dezamăgire fără margini!
Cum să nu ia caimacul Dan Negru?
Urmărind măsurările Kantar Media cred că până şi simpaticul nostru bănăţean, câştigător de mai bine de un deceniu al juriului audienţelor în noaptea festivă dintre ani, îşi dă bine seama că în ultima perioadă situaţia s-ar descrie mai corect astfel: toţi ceilalţi au pierdut, iar Antena 1 nu a avut, practic, un concurent viabil.
Aşadar, nu programul a fost mirobolant, ci dezastrele din ograda celorlalţi au făcut „diferenţa”, ca să folosim jargonul fotbalistic la modă.
Cine a avut măcar curiozitatea de a stărui câteva minute pe postul naţional s-a lecuit definitiv de asemenea erori de opţiune. De la Paul Everac încoace (un soi de etalon al rateului „revelionistic”) nu s-a mai înregistrat o asemenea improvizaţie stupidă, fără strop de umor, efervescenţă, ori antren. De când s-a stins Nae Lăzărescu, bunul său amic Vasile Muraru a încercat un substitut de duo comic alături de colega de la Teatrul „Tănase”, Valentina Fătu.
Experimentul este doar parţial reuşit. Comediana noastră plusează excesiv, glisează în şarjă şi, evoluând într-un forte fortissimo, irită prin timbrul strident al glasului. De curând, am ascultat la Radio România Cultural o selecţie de gală a scheciurilor imprimate de Nae şi Vasile pe calea undelor.
Câtă diferenţă, ce tip de umor subţire, stenic, fără pic de vulgaritate, spiritual, aluziv, contaminant, de excelentă calitate! În prezent, se fac prea multe concesii gustului discutabil şi se scrie parcă pe fugă, mecanic şi fără inspiraţie.
În rest, în afară de „Loredana” şi VUNK, programul muzical a fost centrat pe o lăutărescă manelizant – folclorică, paranghelii inepte cu măşti veneţiene, hore, brâuri şi sârbe, cu obligatoriul zâmbet profesional din dotare.
Concluzia se impune de la sine: teleaştii au abandonat ideea de Revelion ca vârf de lance al programelor, lăsând cel mai tradiţionalist – conservator post TV de piaţă, Antena 1, să se amuze cu jucăria preferată şi cu procentele lui Dan Negru.