Anul și controlul la Primăria Municipiului Lugoj, care a fost verificată din nou de Curtea de Conturi Timiș, la nici un an de la ultima inspecție.
Curtea de Conturi a finalizat un nou control la Primăria Lugoj, prin care s-a verificat modul de gestionare a împrumuturilor bancare contractate de către unitatea administrativ-teritorială.
După cum susține executivul lugojean, inspectorii nu au găsit nereguli în activitatea de gestionare a banilor împrumutați.
“După trei săptămâni, Curtea de Conturi a terminat controlul privind gestionarea împrumuturilor luate de primărie din credite bancare interne și externe pentru unele proiecte de investiții în oraș. În 2006 s-a luat un împrumut extern de circa 7 milioane de euro pentru modernizarea stației de epurare, a drumurilor și a rețelelor de apă și canalizare. Cu rambursarea acestui împrumut suntem la zi. Apoi în 2014 am atras un împrumut de 22,5 milioane de lei de la Intesa SanPaolo Bank, pentru a fi asigurați pe parte investițională. Până acum s-au cheltuit circa 8 milioane de lei pe branșamente rețea apă, refacere Piața George Coșbuc, actualmente Timișul, modernizare drumuri și am cerut o aprobare de prelungire a împrumutului până în 2019. În acest împrumut am prevăzut și izolarea termică a blocurilor, dar programul guvernamental prin care se putea realiza, iar noi să fim parte la cofinanțare s-a sistat. Am mai fost obligațiunile municipale din 2004, de 10 milioane de lei, care până în 2014 s-au achitat toate. Concluzia verificărilor a fost că am îndeplinit corect și legal toate sarcinile pe care le-am avut și am primit ca temă de studiu posibilitatea rambursării mai rapide a împrumuturilor pentru a reduce dobânzile, în cazul în care avem fonduri suficiente”, a explicat Francisc Boldea, primarul Lugojului.
La finalul anului primăria va trebui să dea un răspuns în ceea ce privește posibilitatea scurtării perioadei de rambursare.