Camera de Conturi a judeţului Timiş a anunţat reprezentanţii Primăriei Lugoj că va efectua un nou control, al treilea în ultimul an.
Auditorii vor veni în luna iunie când vor realiza auditul performanţei. Acest control se recomandă a se efectua în cazul existenţei unor suspiciuni cu privire la economicitatea, eficienţa şi eficacitatea cu care a fost derulat un program, un proiect sau o activitate.
“Ţinta auditului este identificarea zonelor potenţial perfectibile din punct de vedere organizatoric, îmbunătăţirea performanţei activităţii primăriei şi direcţionarea acesteia cu precădere către problemele cetăţenilor. Inspectorii vor analiza măsura în care sunt abordate aspectele organizaţionale interne şi influenţa acestora asupra performanţelor administraţiei locale”, se arată într-un document oficial al Curţii de Conturi.
Şi în prezent, Curtea efectuează un control financiar la Primăria Lugoj. Inspectorii, care vor fi aici până la sfârşitul lui aprilie, verifică exerciţiul bugetar al anului 2013.
Nereguli multe descoperite la controlul de anul trecut
La ultimul control finalizat, efectuat în luna iunie 2013, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit mai multe nereguli, despre care Redeşteptarea a mai scris în ediţiile anterioare.
Au fost sesizate neconcordanţe în datele de evidenţă tehnică cu cele de evidenţă contabilă, înregistrări eronate în evidenţa contabilă a unor lucrări executate sau venituri în plus încasate de la populaţie. Au mai fost constatate nereguli la organizarea sistemului de audit intern, la încasarea creanţelor bugetare, la inventarierea bunurilor publice, la plata unor lucrări şi achiziţii.
Cea mai mare problemă a fost descoperită în legătură cu salariile personalului, unde Curtea consideră că s-a introdus un spor în plus şi la un contract al Primăriei cu Elba&AEM, considerat de inspectori că este păgubos şi prejudiciază bugetul local cu peste 700.000 de euro. Pentru contestarea acestora administraţia locală a deschis un proces la Tribunalul Timiş.