Cumpărăturile online au devenit un obicei tot mai des întâlnit în rândul băcăuanilor. Tot mai mulți aleg să comande de pe internet produsele de care au nevoie, făcând astfel o economie importantă de timp și obținând prețuri mai mici ca în magazinele fizice.
De altfel, anul trecut, românii au făcut shopping online în valoare totală de peste 3,5 miliarde de euro, cu 30% mai mult ca în 2017, conform unui studiu realizat de GPec. Băcăuanii folosesc în special telefonul mobil ca să caute informații online despre produsele care îi interesează, însă cei mai mulți preferă să finalizeze comanda prin intermediul unui computer.
Produsele care sunt comandate cel mai des de pe un smartphone se numără produsele pentru copii, cele de fashion, dar și cosmeticele. Pentru produsele IT, electronice și electrocasnice, românii preferă să comande online folosind un desktop.
Chiar dacă au încredere să comande tot mai multe produse online, când vine vorba de plată românii sunt încă foarte conservatori: peste 80% preferă plata ramburs, la livrare, după ce au primit și au putut verifica produsul.
Atunci când fac o comandă online, băcăuanii își doresc să poată discuta, dacă simt nevoia, cu un consultant de vânzări care să fie disponibil și în mediul virtual, nu doar la magazin. Firmele care pot oferi acest serviciu au numai de câștigat, pentru că tot mai multe comenzi se finalizează online, iar clientul nu mai are nevoie să vină în show-room.
„Clienții știu ce își doresc, au deja o idee destul de clară despre cum ar vrea să arate, spre exemplu, baia sau bucătăria perfectă. De aceea, este foarte important ca un consultant să fie disponibil oricând, în magazin, dar și online sau telefonic, pentru că nu toți clienții au timp sau vor să vină personal în magazin. La fel de mult contează ca un client să poată alege dintr-o gamă cât mai variată de produse, ca să găsească ușor tot ce-și dorește. Noi oferim produse de la peste 100 de branduri de top din întreaga lume, astfel încât, cu o singură vizită pe site sau la noi în magazin clienții pot găsi absolut toate produsele și accesoriile de care au nevoie pentru a-și amenaja complet locuința” a declarat reprezentantul SensoDays.ro
Anul trecut, peste 72% din gospodăriile din România au avut acces la internet, potrivit Institutului Național de Statistică. Ei au cheltuit zilnic, în medie, 10 milioane de euro pentru cumpărături online, iar sumele sunt în continuă creștere.
Sursa foto: https://unsplash.com/photos/tLG2hcpITZE