
Tergiversările celor de la CNADR în privinţa atribuirii contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la lotul 2, Timişoara-Lugoj, riscă să ne lase fără finanţare de la UE.
Un membru al Comisiei Europene a reamintit drumarilor români că riscă să nu mai primească finanţarea de peste 520 de milioane de lei, care reprezintă 85% din costul total al lucrării pentru realizarea lotului doi, Remetea Mare – Lugoj.
„România are responsabilitatea implementării proiectului. Ca proiectul de finanţare al autostrăzii dintre Timişoara şi Lugoj să fie eligibil, construcţia trebuie să fie încheiată până pe 31 decembrie 2015.
Prin prisma experienţei cu celelalte autostrăzi, încă din 2010, printr-o scrisoare adresată României, s-a cerut atenţia maximă în legătură cu investirea şi implementarea proiectelor”, a declarat Shirin Wheeler, purtător de cuvânt Comisia Europeană, citată de tmpress.ro.
Ultimele date ale CNADNR arată că nici măcar nu a fost desemnat constructorul pentru lotul doi de 25,6 kilometri care ar completa autostrata Timişoara – Lugoj.
Dacă CNADR se mişcă destul de repede, atunci până în vară vom avea un constructor, iar lucrările pot începe. Execuţia proiectului trebuie să se realizeze în 30 de luni, adică se va ajunge la limita impusă de Comisia Europeană.
Dacă CNADR nu va reuşi să facă atribuirea în timp util şi banii europeni se vor pierde, atunci Guvernul trebuie să găsească singur cele aproape 612 milioane de lei pentru realizarea autostrăzii.