Încă de la primul mandat de primar al Lugojului, Francisc Boldea a încercat să pună căluș celor care îl critică, iar pentru asta nu s-a dat în lături să facă achiziții nefolositoare cetățenilor de pe urbea de pe Timiș.
O astfel de investiție păguboasă a făcut-o la mijlocul mandatului întâi, când a cumpărat site-ul lugojul.ro, pentru a închide robinetul reclamațiilor și criticilor de pe pagina “Întreabă primarul” a portalului menționat, care a adunat în foarte scurt timp, de la lansare și până la achiziționare, peste 860 de sesizări și opinii.
Justificarea cumpărării site-ului lugojul.ro de către Primăria Lugoj a fost că edilul -șef, Francisc Boldea, ordonatorul principal de credite şi autorul proiectului de buget local pe 2010, considera că această pagină de internet reprezintă o fereastră către lugojeni, dar şi un adevărat ”bun” al acestora.
“Sunt 1.000 de sesizări din partea cetăţenilor pe acest site, pentru că este cunoscut în România, Europa şi America, are deja un brand naţional şi internaţional. Este foarte util pentru cetăţenii Lugojului, deoarece îl folosesc foarte des iar ei ştiu că problemele ridicate se rezolvă”, declara şeful executivului lugojean.
Pentru că “e un brand acest site şi nimeni n-are dreptul să-şi bată joc de numele Lugojului”, după cum afirma Francisc Boldea, pe lista de investiții din 2010 apărea ”achiziţia site-ului http://www.lugojul.ro în valoare de 17,6 mii lei (176 milioane lei vechi)”.
Imediat după achiziționarea site-ului a început și “pieptănarea” sesizărilor, iar lugojenii au observat cum nu mai sunt băgați în seamă, iar problemele lor sunt intenționat șterse de pe pagina de internet.
“Bună dimineața. Stupoare totală. Aveți cumva pe acest site un filtru care vă șterge eventualele reclamații, opinii sau sugestii, potrivnice? Ieri, 11.08.2010, am postat pe site o reclamație referitoare la întreruperea gazului în orașul nostru. Am văzut-o, a fost corect redactată, nu cu insulte personale la adresa nimănui, iar astăzi de dimineață, stupoare, aceasta nu mai exista. Normal că nici nu s-a răspuns la ea, pe lângă alte sugestii și reclamații și mai știu eu ce, postate pe acest site”, era mesajul lăsat pe site de către un lugojean, după ce a fost cenzurat.
Nici pe site-ul Primăriei Lugoj, care a beneficiat, tot în 2010, de un design nou în care este inclusă și secțiunea “Întreabă primarul”, lugojenii nu își pot vărsa năduful nici până în prezent, după zece ani de de la actualizare, pentru că sunt întâmpinați de mesajul primarului, iar alături este un buton “Aici puteţi adresa o întrebare d-lui Primar”, link ce duce, surpriză, la o pagină care conține doar un singur mesaj: “câmpurile marcate cu “!” sunt obligatorii. Orice întrebare trebuie să conţină minim aceste câmpuri completate. Informaţiile personale (nume, prenume, adresa, email, număr de telefon) introduse în acest formular nu sunt publice, doar administratorii acestui site şi o parte a personalului din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj au acces la aceste date”, fără niciun câmp de completat pentru sesizări.
După ce s-a văzut stăpân pe “situație” și nemafiind stresat de întrebările “pertinente” ale lugojenilor, Francisc Boldea a dorit să devină și mogul media, nemulțumit de felul cum erau prezentate în mass-media locală evenimentele din oraș. Acesta ar fi vrut să își facă și televiziune online, cu ajutorul site-ului cumpărat (n.r. lugojul.ro), chiar dacă lansase Monitorul de Lugoj, o publicație pe banii lugojenilor, în care sunt aduse ode edilului șef.
După zece ani, la fel ca majoritatea lucrărilor primarului, site-ul lugojul.ro nu a beneficiat de nicio actualizare, iar acum este în “paragină”. Acesta nu mai are nici măcar o de interfață de bază sau un mesaj de bun venit, fiind doar o pagină goală care poate să reflecte la fel de bine cum a fost gestionat portalul web.
Sunt zece ani în care acest site nu a aduc niciun beneficiu lugojenilor, nici măcar transparența dorită într-o instituție administrativă locală sau comunicare mai rapidă cu primarul, ori măcar luarea la cunoștință a doleanțelor cetățenilor, care nu sunt deloc puține sau de ignorat.
Potrivit RoTLD, care este autoritatea națională la nivelul României ce se ocupă de administrarea numelor de domenii web .RO, lugojul.ro va expira în data de 16 octombrie 2028.