Zilele trecute, Curtea de Conturi a finalizat controlul financiar la Primăria Lugoj. Auditorii instituţiei au întocmit deja un raport, care va fi făcut public însă abia după ce va fi prezentat reprezentaţilor Primăriei Lugoj şi dezbătut în Consiliul Local Municipal.
Zilele trecute, Curtea de Conturi a finalizat controlul financiar la Primăria Lugoj. Auditorii instituţiei au întocmit deja un raport, care va fi făcut public însă abia după ce va fi prezentat reprezentaţilor Primăriei Lugoj şi dezbătut în Consiliul Local Municipal.
Una dintre problemele pe care auditorii au sesizat-o este cea a sporurilor acordate angajaţilor. Curtea de Conturi consideră că sporul de dispozitiv(25 % din salariul de bază), din 2010 până în 2013, a fost acordat ilegal şi a cerut recuperarea sumelor.
Surse din Primăria Lugoj susţin că anul acestea s-au găsit cele mai mari nereguli atât în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea administraţiei locale, cât şi prejudicii la mai multe contracte şi lucrări publice. Valoarea acestora e imensă, un singur contract cuprinzând sume nejustificate de peste 2,5 milioane lei.
Aceleaşi surse susţin că, pentru că au „umflat” de trei sau patru ori valoarea unor lucrări, mai multe societăţi au fost obligate să returneze bugetului local sute de mii de lei. Inclusiv primarul Francisc Boldea a fost obligat de inspectorii Curţii să achite, la casierie, din buzunar, anumite sume pentru cheltuirea cărora nu exista suport legal.
Reprezentanţii administraţiei locale au posibilitatea să atace în instanţă deciziile Curţii de Conturi, în caz că nu sunt de acord cu ele. Redeşteptarea vă prezintă, în ediţia tipărită de joi, mai multe detalii despre neregulile descoperite în urma auditului.