În cadrul vizitei fulger efectuate în 24 martie pe şantierul Autostrăzii Lugoj-Deva (lotul 1), ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a constatat că datele primite de la constructorul Tirrena Scavi nu coincideau cu realitatea din teren.
În cadrul vizitei fulger efectuate în 24 martie pe şantierul Autostrăzii Lugoj-Deva (lotul 1), ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a constatat că datele primite de la constructorul Tirrena Scavi nu coincideau cu realitatea din teren.
Mai exact, potrivit unor surse din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara, ministrului i s-au prezentat un anumit număr de utilaje care lucrează pe tronson, un anumit număr de angajaţi şi un progres de opt la sută al lucrărilor, cifră care nu coincidea cu realitatea din teren.
Ca atare, ministrul a dat constructorului un termen de trei zile în care să furnizeze un program de lucrări real. Conform surselor din DRDP, după primirea actelor corelate cu realitatea din teren, ministrul a hotărât penalizarea cu 1,5 milioane de euro a constructorului pentru neîndeplinirea la termen a unor etape din contract.
„Lotul 1 Nădlac-Arad, primul de la intrarea în ţară, lotul 1 Lugoj-Deva şi loturile 1 şi 3 de pe Autostrada Orăştie Sibiu au primit penalităţi de câte un milion şi jumătate de euro pentru neîndeplinirea la termen a unor condţii contractuale”, ne-au declarat sursele citate.
Totuşi, constructorul are posibilitatea să scape de penalizare dacă în etapele viitoare reuşeşte să aducă termenele la un nivel care să compenseze întârzierile de până acum.
Lotul 1 al Autostrăzii Lugoj-Deva trebuie să fie predat de constructor peste exact un an, în aprilie 2013.