Societatea care se ocupă cu preluarea şi gestionarea deşeurilor în municipiul Lugoj poate deveni unul dintre operatorii zonal de salubritate.
Conform unui master plan de management al deşeurilor, preluarea şi gestionarea gunoaielor urmează să se facă, după expirarea contractelor de salubritate aflate în derulare, prin operatori zonali. Timişul este împărţit în cinci zone:Zona 0, din care face parte Lugojul, respectiv zonele 1, 2, 3 şi 4.
Societatea Salprest mai are concesiunea acţivităţii de curăţenie în Lugoj doar până în 2018, după care gunoaiele din municipiu vor fi ridicate de operatorul care va câştiga gestionarea deşeurilor în Zona 0, care se întinde între Chevereş-Lugoj-Recaş.
Aceasta are în administrare 23 de localităţi şi o populaţie de 96.000 de locuitori.
Licitaţiile pentru desemnarea operatorilor locali se vor face încă din acest an.
Societatea Salprest are logistica necesară şi este pregătită să intre în cursa pentru câştigarea contractului, mai având nevoie doar de aprobarea consilierilor locali.
“În şedinţa de consiliu de astăzi vom supune aprobării consilierilor participarea Salprestului pentru licitaţiile operatorilor zonali. Pentru noi este foarte important să ca societatea să câştige proiectul în zonă, pentru că altfel nu ne vom putea descurca cu nevoile pe care le avem în oraş, după 2018. Să nu uităm că în zona din care face parte avem cea mai mare populaţie”, a spus Francisc Boldea, primarul municipiului.
Dotarea tehnică pe care o deţine Salprest-ul cuprinde 11 autospeciale pentru ridicat şi transportat deşeuri, dintre care patru maşini sunt de generaţie nouă, cu instalaţii proprii de compactare (trei maşini), care au fost achiziţionate în 2008.
În prezent societatea lugojeană preia deşeurile din Lugoj şi comunele Bara, Bârna, Boldur, Brestovăţ şi Darova .