Marţi, 2 aprilie, de la ora 14.00, consilierii locali lugojeni s-au întâlnit într-o şedinţă extraordinară în care cel mai important punct pe ordinea de zi a fost aprobarea bugetului.
Marţi, 2 aprilie, de la ora 14.00, consilierii locali lugojeni s-au întâlnit într-o şedinţă extraordinară în care cel mai important punct pe ordinea de zi a fost aprobarea bugetului. Discuţiile s-au purtat pe lista obiectivelor de investiţii despre care primarul Francisc Boldea a anunţat, încă de la începutul acestui an, că este cea mai ambiţioasă din istoria Lugojului.
Cheltuielile totale se ridică la 108.993 mii lei, din acestă sumă 77.719 mii lei fiind investiţii, care se împart în felul următor: pentru continuarea unor lucrări 45.276 mii lei, pentru lucrări noi 29.629 mii lei şi alte cheltuieli de investiţii 2.413 mii lei.
La suma totală de 77.719 mii lei alocată investiţilor s-a ajuns luând în calcul şi împrumutul pe care Primăria îl va face, care se ridică la 22.544 mii lei. Restul banilor provin: din surse proprii – 251 de mii lei, din veniturile bugetului local – 35.205 şi de la bugetul de stat – 19.719 mii lei.
Unde se duc banii?
Primăria va cheltui doar o parte din buget pentru diverse obiective şi achiziţii. De exemplu, sunt programate lucrări la clădirea instituţiei, cumpărarea mai multor licenţe software, a unui echipament pentru conectarea primăriei la sistemul de plăţi online al taxelor şi impozitelor locale, dar şi achiziţia unor scutere pentru poliţiştii locali sau a unei maşini noi şi a unui aparat foto.
În rest banii se împart pe domenii: învăţământul, sănătate, cultură recreere şi religie, asistenţă socială, protecţia mediului şi transporturi. Din ediţia tipărită a ziarului Redeşteptarea, de joi 4 aprilie, puteţi afla în amănunt cum se cheltuie întrega sumă pe care edilii locali o au la dispoziţie şi care sunt obiectivele în care se bagă banii Lugojului în 2013.