Elevii cu vârsta cuprinsă între 11 și 19 ani sunt invitați să inspire lumea prin competiția internațională de discursuri EF Challenge, ocazie ce permite exprimarea propriilor viziuni și învățarea limbilor străine prin comunicare, dar și crearea de parteneriate între școli.
Prin întrebarea lansată, ”Do you believe nothing is impossible?”, organizatorii îi îndeamnă pe participanți la discursuri creative, încredere în idei, unicitate și libertate în opinii. Pe lista condițiilor de participare se regăsesc limba, care trebuie să fie engleză, vârsta, lungimea prezentării, între două și cinci minute și respectarea termenului limită pentru înscriere, 15 martie.
Desfășurarea competiției constă în cinci pași. Pasul întâi este înregistrarea profesorilor pe site-ul Qdays 2016, moment în care aceștia se vor înregistra on-line pentru a înscrie elevii din școlile lor. Aceştia vor primi un ”cod de profesor”, pe care îl oferă elevilor interesați să participe.
Pasul doi constă în înregistrarea elevilor, individual sau colectiv cu numărul maxim de 3 elevi într-o echipă, folosind ”codul de profesor”. Fiecare profesor poate înregistra un număr nelimitat de echipe sau elevi. De asemenea elevii ce doresc să participe dar nu au primit un cod, se pot înscrie oferind numele cadrului didactic, ce va fi mai apoi contactat de către organizatori.
Următorul pas este reprezentat de selecția la nivel de școală, în perioada 15 – 30 martie, când profesorii coordonatori din fiecare școală vor organiza o selecție pentru a alege un câștigător din instituție. Astfel, elevul sau echipa ce acumulează cele mai multe puncte din fiecare școală va trebui să încarce filmarea pe YouTube, urmând ca link-ul cu filmarea să fie postat pe pagina Facebook.com/QdaysEdu – împreună cu numele complet, școala pe care o reprezintă și profesorul coordonator.
După acești pași, pentru preselecția națională, în perioada 1 – 10 aprilie, se vor alege cele mai bune 20 de discursuri creative pe baza înregistrărilor primite, în urma selecției la nivel de şcoală, pentru ca mai apoi acestea să avanseze la competiția națională, programată în data de 16 aprilie, urmând ca în final să fie transmis unui juriu ce va face selecția mondială, cu data finală de 30 aprilie.
În urma competiției, câștigătorii celor mai reușite 20 de discursuri creative de pe întregul mapamond, se vor reuni în luna august a acestui an la Forumul EF Youth Leadership în Rio de Janeiro, pentru a-și prezenta creațiile în fața unui public internațional.
Campania poartă marca EF Education First și vine în sprijinul dezvoltării creativității și abilităților de comunicare a elevilor, iar participarea este gratuită.