Ministerul Sănătăţii în colaborare cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne, anunţă obţinerea din partea Guvernului României o rectificare a bugetului pentru sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat.
Această rectificare bugetară a permis alocarea sumei de aproximativ 4 milioane de lei pentru preluarea în finanţarea bugetului de stat, începând cu luna octombrie, a 10 compartimente de primire urgenţe, printre care şi CPU a Spitalului Municipal ”Dr. Teodor Andrei” din Lugoj.
Cele 10 compartimente au fost selectate în urma analizei realizate de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, alături de Ministerul Sănătăţii, prin care s-a reliefat faptul că pentru aceste structuri există posibilitatea asigurării permanenţei a nivelul asistenţei medicale de urgenţă. Comisia de analiză la CPU a Spitalului Municipal ”Dr. Teodor Andrei” i-a avut în componenţa sa pe dr. Mihai Grecu – şef SMURD zona de Vest şi conf. Dr. Rotaru Rodica – SMURD Craiova.
Ministerul Sănătăţii împreună cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerul Afacerilor Interne consideră că prin alocarea acestor sume se acoperă în totalitate necesarul estimat, astfel încât sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prin ajutor calificat să funcţioneze în parametrii optimi până la finele anului.