La prima ediţie a competiţiei internaţionale pentru decernarea titlului de ”Şcoală eTwinning”, din mii de instituţii de învăţământ aplicante de pe întreg teritoriul Europei, doar 1.212 au reuşit să îndeplinească toate criteriile pentru a obţine râvnitul trofeu, prin care sunt recunoscute și apreciate activitatea, implicarea şi entuziasmul profesorilor dedicaţi şi cu viziune modernă.
Dintre acestea, 61 de şcoli sunt din România, iar din judeţul Timiş, Colegiul Naţional ”Coriolan Brediceanu” a obținut această distincție.
Certificatul de Școală eTwinning vizează activitatea individuală a profesorilor în proiecte derulate la nivel național și european și se acordă în urma unui proces de evaluare.
Principiul care stă la baza acestuia este dorința eTwinning de a evalua și recunoaște nu doar implicarea, angajamentul și devotamentul eTwinner-ilor izolați, ci și a echipelor de profesori și directori din aceeași școală.
Ca toate acţiunile întreprinse pe portalul european, acest proces nu trebuie privit ca o competiție cu ceilalţi, ci un proces de evoluție, o competiţie cu sine.
Rețeaua europeană de școli eTwinning de elită, din care face parte de acum şi Colegiul Naţional ”Coriolan Brediceanu”, va fi recunoscută ca model pentru alte școli, precum și pentru autoritățile regionale și naționale, în domenii importante pentru cetăţenii secolului XXI, cum ar fi practicile digitale, siguranța online, abordări inovatoare și creative ale pedagogiei, promovarea dezvoltării profesionale continue a cadrelor didactice şi promovarea practicilor de învățare în colaborare în rândul personalului și elevilor.
Platforma europeană www.etwinning.net se adresează tuturor şcolilor din învăţământul preuniversitar, tuturor profesorilor, indiferent de disciplina predată, directorilor de unităţi şcolare, bibliotecarilor şi inspectorilor şcolari.
Prin intermediul platformei, eTwinnerii au acces la o reţea europeană şi oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin colaborarea în proiecte internaţionale şi prin participarea la seminarii internaţionale de formare și schimburi de experienţă.
Elevii și cadrele didactice au acces la un cadru activ de învățare, la instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul didactic.