Biblioteca Municipală Lugoj se alătură Ministerului Culturii în dezvoltarea și implementarea Proiectului ”Citește-mi 100 de povești”.
În data de 19 ianuarie 2021, la sediul Ministerului Educației și Cercetării, a fost semnat protocolul de colaborare, în vederea stimulării lecturii în grădinițe și familie, între Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Ministerul Culturii.
Programul este înscris sub egida Proiectului ”România Educată”, derulat de Administrația Prezidențială.
”Vom citi copiilor din grădinițe povești, care vor deveni și mai atractive, aducând cu noi marionete, achiziționate cu sprijinul Primăriei Lugoj, reprezentând diverse personaje, ce vor face aceste întâlniri interactive. Vom dezvolta parteneriatele deja încheiate între Biblioteca Municipală Lugoj și grădinițele din oraș și vom încheia altele noi. Proiectul a fost demarat prin colaborarea dintre Ministerul Culturii, Ministerul Educației și Cercetării și Asociația Ovidiu Ro”, spune Henrieta Szabo, directoarea Bibliotecii Municipale Lugoj.
Programul va începe din data de 8 februarie, la reluarea cursurilor în format clasic, din școli și grădinițe.
În urma semnării, a avut loc lansarea online a programului național ”Citește-mi 100 de povești!”.
Programul își propune să stimuleze lectura în rândul copiilor, atât în grădinițe, cât și în familie. Copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură și de a-și dezvolta atenția, vocabularul, imaginația și mai ales motivația pentru învățare.
”Suntem încântați că facem parte din astfel de proiecte care se adresează viitorului României. Educația timpurie este cheia unei societăți educate, care își valorifică în mod corespunzător resursele. Fără cultură ne pierdem identitatea, valorile și nu evoluăm cu adevărat vreodată. Viitorul se construiește astăzi, plecând de la cea mai importantă resursă: copiii. Mulțumim OvidiuRo că valorifică potențialul preșcolarilor și că rămâne pe acest drum al implicării”, a declarat Bogdan Gheorghiu, Ministrul Culturii.
Programul contribuie, în mod direct, la dezvoltarea unor obiceiuri de lectură, care favorizează procesul de învățare și de alfabetizare funcțională, în special pentru copiii din familiile defavorizate și izolate cultural.