Amenajara unei locuințe trebuie văzută ca o investiție în sine, este de părere Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution, compania românească, importator și distribuitor exclusiv în România și Republica Moldova al brandurilor premium și premium plus de vopseluri Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints.
Cătălina Trupșor ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre importanța designului interior în alegerea unei locuințe, dar și despre cum acesta poate crește valoarea unei case.
Cât de important este designul interior atunci când vorbim de alegerea unei locuinţe?
Designul de interior reuşeşte să transforme o casă în „acasă”, personalizând după stilul de viaţă propriu, pasiuni şi tabieturi o locuinţă. În plus, designul de interior este unul dintre factorii care cresc valoarea unei locuințe. Este foarte important ca amenajarea să fie adaptată dorinţelor proprietarilor pentru a se bucura de timpul petrecut acolo. Trebuie să avem mereu în vedere că fiecare dintre noi are propria viziune despre ce înseamnă o casă primitoare şi caldă sau un birou amenajat într-un mod plăcut pentru lucru. Designul de interior este cel care animă, dă personalitate şi prestanţă unui spaţiu, fie că vorbim despre o locuinţă sau un spaţiu de birou. Prin designul ales se transmit cele mai puternice mesaje despre cei care locuiesc sau lucrează acolo.
Cum ajută produsele din portofoliul Color Smart la personalizarea locuinței?
Până să ajungem la produse avem o etapă de consultanță în care împreună cu clientul definim așteptările, preferințele, dar și nevoile efective ale acestuia. Astfel, atunci când ajungem la produse știm exact ce trebuie să-i recomandăm și este mult mai ușor de ales, mai ales că în portofoliul Color Smart se regăsesc mii de nuanțe ale brandurilor premium și premium plus Novacolor, Color Smart și Pittsburgh Paints, dar și diferite texturi și finisaje. Avem, de asemenea, posibilitatea de a obține efecte inedite, care oferă unicitate spațiului de locuit.
Cum s-au educat clienţii care aleg servicii de design interior?
Accesul la informații este principalul factor care a contribuit la o înțelegere mai bună a ceea ce înseamnă design de interior și amenajare. De asemenea, conținutul dedicat din online, reviste, documentare, dar chiar și pagini dedicate pe rețelele de social media au reprezentat surse de inspirație ce au determinat mulți consumatori să își dorească și ei casele din reviste, filme sau din social media.
Mulți dintre clienții noștri vin la Color Smart cu planul de design creat de arhitect sau designer, iar noi avem soluţiile şi materialele pentru a transforma orice stil în realitate – de la clasic, minimalist, industrial până la elegant, shabby chic, retro sau eclectic.
În cazul în care au nevoie de suportul nostru în această etapă avem o listă extinsă de colaboratori, arhitecţi şi designeri, pe care-i recomandăm în funcţie de nevoile exprimate de beneficiari.
Care sunt principalele tendințe de design interior care domină piața din țara noastră?
Consumatorii din România sunt mult mai atenți la trendurile internaționale și aleg produse la modă, care se poartă. Aș aminti aici betoanele, micro cimentul sau pietrele. Totuși, se vede o tendință clară către proiecte unice, spații personalizate, frumusețe, dar totodată durabilitate și materiale sustenabile.
În plus, în 2022 trendul în designul de interior pune un accent mai puternic pe crearea unor spații confortabile, aerisite și funcționale. Oamenii se orientează mai mult spre vopsele decorative, materiale ecologice, antibacteriene, către o paleta cromatică în culori mai vii, autentice, cu o luminozitate potrivită, care sunt inspirate din natură și se armonizează ușor cu mediul.
La ce proiecte lucrează în prezent Color Smart și care sunt planurile de dezvoltare ale companiei?
Color Smart este în plină dezvoltare și suntem într-un proces de expansiune și consolidare a poziției în piață. Am început anul cu extinderea portofoliului și am adus pe piețele din România și Republica Moldova brandul american de vopseluri premium plus, Pittsburgh Paints. Pittsburgh Paints este brandul numărul 1 mondial de vopseluri și materiale speciale pentru decorațiuni interioare și oferă soluții care să îndeplinească cele mai sofisticate cerințe în acest domeniu.
Am continuat dezvoltarea prin lansarea showroomului din Timișoara, unde am investit 500.000 de euro. Ne dorim să transformăm Timișoara într-un hub din care Color Smart să-și poată coordona distribuția pe zona de vest a țării, să oferim servicii mai bune și mai aproape românilor din vestul țării care sunt tot mai interesați de serviciile de design interior. Totodată, venim să fim mai aproape de comunitatea de designeri și arhitecți, dar și să formăm noi specialiști în domeniu. Intrarea pe piața din Timișoara va contribui la îmbunătățirea serviciilor, a termenelor de livrare, dar și la crearea unor condiții optime pentru alegerea culorilor sau a texturilor necesare unei amenajări interioare de vis.
Următorul pas în strategia de dezvoltare este relocarea magazinului nostru din Constanța, până la finalul anului. Totodată, ne-am propus să acoperim și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani.