Muzeul Luvru s-a menţinut pe primul loc în topul celor mai vizitate instituţii de profil din lume, cu 9,2 milioane de vizitatori în 2013, însă numărul acestora a scăzut cu 500.000 faţă de anul 2012, informează lefigaro.fr. Potrivit administratorilor muzeului, această scădere a numărului de vizitatori se explică prin faptul că 2012 a fost un an de excepţie.
În 2012, Muzeul Luvru a stabilit un record mondial absolut, 9,7 milioane de vizitatori, graţie inaugurării unor noi spaţii dedicate Departamentului de Arte ale Islamului, în curtea Visconti, şi a două expoziţii consacrate unor „staruri” ale Renaşterii: Leonardo da Vinci (cu prezentarea picturii restaurate „Sfânta Ana, Fecioara şi Pruncul cu mielul”) şi Rafael.
Muzeul Luvru găzduieşte peste 380.000 obiecte şi 35000 de opere de artă. Peste 60.000 de metri pătraţi sunt dedicaţi exponatelor permanente. Dintre cei 15.000 de vizitatori zilnici peste 65% sunt straini. Colecţia de tablouri numără peste 6.000 de piese datând din secolul al XIII-lea şi până în 1848.
Pe locul 2, la mare distanţă, se clasează British Museum de la Londra, cu 7,5 milioane de vizitatori, urmat de Muzeul Metropolitan (Met) de la New York, cu 6,5 milioane. Potrivit topului care include 100 de poziţii, realizat de “Giornale dell’Arte” şi de “The Art Newspaper”, instituţiile culturale care completează podiumul au intrarea gratuită şi chiar şi aşa nu reuşesc să se apropie de nivelul de vizitare al Muzeului Luvru.
Europa domină în clasamentul celor mai vizitate muzee, cu 20 dintre cele mai populare obiective turistice. Numai la Londra se află şase dintre cele mai vizitate muzee, iar 13 dintre primele 20 de instituţii din top au intrarea gratuită. Muzeul Vaticanului are cel mai scump bilet de intrare, de circa 15 euro, în timp ce Muzeul Geologic al Chinei şi Palatul Naţional din Taipei sunt printre cele mai ieftine, cu circa 3,6 euro. China, însă, vrea să aibă şi ea un cuvânt de spus în ceea ce priveşte turismul cultural şi şi-a asumat angajamentul de a construi o mie de muzee în zece ani, fixându-şi obiectivul de a fi prima ţară care va atinge nivelul de un miliard de vizitatori până în 2020.