Canalul Bega se confundă practic cu începuturile afirmării Timişoarei ca oraş industrial. Proiectul îndrăzneţ aparţine contelui – general de cavalerie Claudius Florimund Mercy, numit Guvernator al Banatului în 1716.
Cnalul Bega se confundă practic cu începuturile afirmării Timişoarei ca oraş industrial. Proiectul îndrăzneţ aparţine contelui – general de cavalerie Claudius Florimund Mercy, numit Guvernator al Banatului în 1716.
El şi-a imaginat această cale navigabilă ca motor al dezvoltării Timişoarei, pe care a înflorit importul şi exportul unor produse ca mătasea, pielăria, alcoolul pur, lichiorurile, produsele industriei morăritului şi panificaţiei, dar şi al produselor de artă şi meşteşugăreşti. Canalul Bega are o lungime totală de 114 km şi leagă oraşul Timişoara din România de localitatea Titel din Serbia.
Doar cursul prin oraşul Timişoara presupune trecerea pe sub 14 pasarele şi poduri pietonale, rutiere sau feroviare. Ideea contelui Mercy a fost pusă în aplicare încă din anul 1728, când au început primele lucrări. Asanarea mlaştinilor, regularizarea cursului Begăi, transportul fluvial de mărfuri, construirea unui sistem de ecluze contra inundaţiilor şi navigaţia de agrement sunt doar câteva din beneficiile acestei artere navigabile.