Trecerile la nivel cu calea ferată, de pe raza municipiului Lugoj au devenit “cele mai bune prietene” a atelierelor auto și o sursă inepuizabilă de înjurături, nervi și circulat cu viteza melcului, pentru șoferii care sunt nevoiți să tranziteze aceste zone, presărate cu capcane de tot felul.
Deși periodic, trecerile de pe de pe străzile Timișoarei, Buziașului, Jabărului, Bocșei, Smârdan, Oituz, Doja și Oloșagului au fost mai mult sau mai puțin reabilitate, în momentul de față sunt foarte denivelate și uzate de trecerea timpului dar și de nepăsarea celor responsabili, având nevoie urgentă de refacere.
Cele două treceri de pe Timișorii, principala poartă rutieră de tranzit a municipiului Lugoj, sunt sub orice critică, practic șoferii nu au ce să evite deoarece pe toată lățimea culoarului de rulare, dalele sunt sparte sau înfundate în terasament.
În cealaltă parte a Lugojului, șoferii sau bicicliștii care sunt obligați să circule peste șinele care depășesc cu mult nivelul șoselei la bariera de pe Banatului, scrâșnesc din dinți și reduc viteza – uneori periculos de mult – riscând să rămână cu mașina oprită pe calea ferată.
Dacă se încumetă să treacă mai departe, spre Reșița, la câteva sute de metri îi pândește cea de-a doua capcană, la trecerea de pe Bocșei, care zguduie mai rău decât un drum forestier.
“În fiecare zi sunt nevoită să circul de câteva ori dus – întors, peste aceste două treceri de pe Bocșei, pentru a duce copiii la școală. Excluzând că uneori stăm la barieră zeci de minute, fără să treacă o garnitură de tren și în spatele sau în fața mea sunt cozi imense în zilele aglomerate, cel mai mult mă scoate din sărite când simt că lovesc chiar și cu scutul mașinii în dalele de beton. Nu vreau să critic pe nimeni, după atâția ani în care am sperat că fiecare o să înceapă să își facă treaba bine, înainte de a primii reclamații sau tot felul de presiuni din partea celor afectați de nepăsarea responsabililor, cred că începe să mi se facă mie rușine de rușinea lor. Circul suficient de mult prin Europa, dar vă spun că absolut nicăieri nu am văzut așa ceva, nici măcar în Albania sau Macedonia, cu atât mai mult în al doilea, cel mai mare oraș din Timiș. Rușinos e puțin spus…”, ne-a declarat Dana P. conducător auto din zonă.
Pe lângă faptul că sunt distruse, cele două treceri, de pe Oituzului și cea din dreptul Spitalului Municipal, sunt de-a dreptul periculoase – inclusiv pentru pietonii în vârstă sau cu anumite afecțiuni, datorită vizibilității laterale, reduse din cauza vegetației.
Chiar dacă lucrările de asfaltare relativ recente de pe Smârdan și Oloșagului au necesitat și alinierea trecerilor de cale ferată, gropile au revenit la stadiul inițial, fiind pe cale să se apropie de starea deplorabilă a celorlalte bariere învecinate.