CNAIR a semnat contractul pentru lotul trei din drumul de mare viteză Filiași – Lugoj, dar are probleme, din nou, cu realizarea ultimului lot din porțiunea de autostradă Lugoj – Deva.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat miercuri, 13 septembrie, contractul pentru proiectarea lotului 3 al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj.
Este vorba de bucata dintre Domașnea-Caransebeș, în lungime de 44 de kilometri. Asocierea de proiectanți români are la dispoziție 22 de luni pentru finalizarea studiului de fezabilitate.
”În acest moment, între Filiași și Caransebeș, în lungime de 179 de kilometri, sunt semnate trei din cele patru contracte pentru proiectarea drumului de mare viteză Filiași-Lugoj”, a transmis bănățeanul Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor.
Contractul, cu o valoare de 22,29 milioane de lei, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027.
Drumul de mare viteză Filiași-Lugoj, cu o lungime de aproximativ 230 de kilometri, este împărțit în patru loturi distincte: Lotul 1 (Filiași – Drobeta Turnu Severin) însumează 70 de kilometri, Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea) are o lungime de 65 de kilometri, Lotul 3 (Domașnea – Caransebeș) se întinde pe o distanță de 44 de kilometri, iar Lotul 4 (Caransebeș – Lugoj) are o lungime de 50 de kilometri.
Alte probleme la Autostradă
După tunelurile pentru urși, lilieci, gândaci sau alte vietăți, care au blocat ani de zile realizarea lotului Margina – Holdea, ultimul din autostrada Nădlac – Lugoj – Deva – Sibiu, constructorul care a câștigat licitația așteaptă acum o hotărâre de la Guvern pentru un alt pas esențial. Și anume, pe acest lot, există o pădure întinsă pe o suprafață de 18 hectare, pe o lungime de aproximativ doi kilometri.
Pentru a facilita progresul lucrărilor, constructorul trebuie să obțină aprobarea Executivului pentru tăierea acestei păduri, în conformitate cu legislația în vigoare.
”Proiectarea nu s-a finalizat încă, după ce se va finaliza trebuie obținută autorizația de construire. În paralel, se așteaptă hotărâre de Guvern pentru scoaterea din fondul forestier a restului de pădure. Până acum, s-a făcut decopertarea în zone unde nu a fost nevoie de HG. Constructorul a estimat că în noiembrie va începe lucrările”, ne-a transmis Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.
Valoarea totală a lucrărilor se ridică la suma de 2 miliarde de lei. Contractul a fost semnat în octombrie 2022, iar perioada alocată pentru proiectare este de 11 luni, după care șantierul trebuie să fie finalizat într-un termen de 34 de luni. Drumul are o lungime de nici 10 kilometri.