Fenomenul Black Friday, aşa numit şi Vinerea Neagră, sau Vinerea Reducerilor, a ajuns de puţini ani şi în România, însă a devenit rapid extrem de popular, pentru că foarte multe magazine şi retaileri au oferit (şi vor oferi şi în 2014) reduceri importante în această zi.
În mod normal, Black Friday 2014 România ar trebui să aibă loc pe data de 28 Noiembrie 2014, perioada reducerilor şi ofertelor din România fiind legată de evenimentul din afară. Anul trecut însă o serie de magazine mari au anunţat că vor devansa Black Friday-ul organizat de ei cu o săptămână mai devreme. Reducerile s-au prelungit în multe cazuri şi în weekendul următor, în limita stocurilor, desigur.
Tocmai de aceea ne aşteptăm ca anul acesta Black Friday-ul să se organizeze în primul rând pe data de 21 Noiembrie, cu o săptămână înaintea celui original, din Statele Unite, şi va ţine tot weekend-ul. Cu alte cuvinte, putem spune că anul aceste Black Friday-ul a devenit un Black Week prelungit, ce va începe pe 21 Noiembrie şi va dura până pe 1 Decembrie, cu două puncte culminante: Vinerile de 21 şi de 28 ale acestei luni.
Cum să te fereşti de reducerile mincinoase
Din păcate, nu puţine au fost, în anii trecuţi, cazurile în care anumite magazine au oferit reduceri false, mărind preţurile înainte de eveniment pentru a le tăia de Black Friday.
ANPC vă sfătuieşte, în cazul în care veţi încerca să cumpăraţi un produs, să citiţi atent caracteristicile produsului, să verifaţi dacă produsul corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs, să verificaţi stocul existent (pt. comerț on-line) şi să verificaţi prețul afișat pe site: dacă acesta este integral(conține sau nu TVA), dacă prețul include și costul de livrare și verificarea prețurilor pe site-uri care afișează prețuri comparative pentru același produs.
Istoria Black Friday în ţara noastră este simplă şi relativ scurtă, primul Black Friday având loc abia în anul 2011. Considerată o sărbătoare în retail, Black Friday înseamnă, practic, intrarea în luna cadourilor. În 2012 evenimentul a crescut de peste 3-4 ori faţă de anul precedent atingând vânzări de peste 50 milioane de Euro, iar în 2014 se asteaptă iarăşi o creştere de 4-5 ori.