Primăria Lugoj a depus pe Sistemul de Achiziţii Publice încă de la începutul anului intenţia de a contracta un împrumut de 22.500.000 lei (aproximativ 5 milioane de euro) pentru realizarea unor investiţii de interes local în municipiul Lugoj.
Primăria Lugoj a depus pe Sistemul de Achiziţii Publice încă de la începutul anului intenţia de a contracta un împrumut de 22.500.000 lei (aproximativ 5 milioane de euro) pentru realizarea unor investiţii de interes local în municipiul Lugoj.
Au depus oferte trei instituţii bancare: BCR, CEC Bank şi Intesa San Paolo Bank. Termenul legal a fost 15 mai 2013, iar toate ofertele au fost depuse la Primărie între orele 9,22 şi 9,30, limita fiind ora 10.
În urma discuţiilor şi negocierilor între Primărie şi cele trei ofertante, Intesa San Paolo Bank a fost aleasă de comisia de licitaţie pentru a oferi împrumutul. Până ca Primăria să dispună de bani, mai trebuie însă depăşite câteva etape cerute de lege.
„Contractul de achiziţie publică va fi semnat, respectiv va intra în vigoare, numai după ce Primăria va obţine avizul favorabil al Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale (n.red. – de pe lângă Ministerul Finanţelor). Comisia nu s-a întrunit însă anul acesta„, ne-a declarat Angelica Rus, purtătoarea de cuvânt a Primăriei, care a mai menţionat că Primăria a trimis o solicitare pentru convocarea în şedinţă a comisiei respective la sfârşitul acestui an sau la începutul anului viitor.
Pe ce se cheltuiesc banii
Creditul va fi luat în lei pe o perioadă de 10 ani, cu o perioadă de tragere de până la 2 ani, şi este necesar pentru realizarea unor investiţii publice de interes local, aprobate de Consiliul Local LUGOJ prin H.C.L. nr. 25/11.02.2013.
Acestea sunt împărţite astfel:
1. Branşamente apă în Municipiul LUGOJ – execuţie, cu suma de 6.750.000 lei;
2. Reabilitare Piaţa Agroalimentară G. Coşbuc – execuţie, cu suma de 2.250.000 lei;
3. Refacere drumuri asfaltate, pavate, pietruite – execuţie, cu suma de 9.000.000 lei;
4. Coparticipare CLML la programul de izolaţie termică a blocurilor în conformitate cu O.U.G. 18/2009 – execuţie, cu suma de 4.500.000 lei.
Primăria a estimat ca valoare a cheltuielilor peste suma rambursată la terminarea creditului suma de 13,381,000.00 RON, fără TVA.