Ministerul Transporturilor a întocmit Masterplanul General de Transport pentru următorii 20 de ani. Timişul ar urma să fie punct de plecare pentru două noi autostrăzi, iar Timişoara şi Recaşul ar urma să scape de traficul greu prin intermediul centurilor de ocolire.
Deocamdată majoritatea investiţiilor nu sunt nici măcar proiect, ele sunt nişte obiective propuse spre testare, adică se va vedea dacă acestea merită investiţia, dacă sunt destui bani, dacă vor fi destule maşini mici şi camioane care să le utilizeze.
Lista proiectelor aprobate deja spre testare în cadrul Master-Planului General de Transport include şi trei noi autostrăzi. Este vorba de autostrada Timişoara – Moraviţa, respectiv Lugoj – Calafat, în Timiş, plus Arad – Oradea. Prima ar urma să facă legătura dintre A1, din zona Timişoara, cu viitoarea autostradă spre Belgrad. Cea dintre Lugoj şi Calafat are deja o bucată funcţională, cea de 10 kilometri dintre A1 şi Centura de ocolire a Lugojului şi va lega Lugojul de Caransebeş, Drobeta – Turnu Severin şi Craiova. Cea de a treia ar putea face legătura dintre autostrada A1 şi autostrada Transilvania.
La drumuri naţionale, spre testare sunt propuse drumurile dintre Reşiţa şi Voiteg, Oraviţa şi Iablaniţa, Oraviţa şi Moraviţa, dar şi Târgu Jiu-Herculane. Totodată, la categoria centuri este pusă spre testare şi varianta de ocolire Timişoara Sud, dar şi Recaş, pe DN6, şi surpriză, drumul de legătură între DN69-DN6-DN59A-strada Polonă din Timişoara (DJ591).
La finalul testării se va stabili care şosele sunt eligiubile pentru proiecte de construire, însă ca termene se discută de perioadele de finanţare 2014 – 2020 şi chiar 2020 – 2030.