Cel mai aglomerat trafic se înregistrează dimineața, la orele prânzului și seara, când mii de oameni vin sau pleacă de la locurile de muncă aflate pe platforma industrială.
Sunt sute de mașini care încearcă să traverseze dintr-o parte în cealaltă o porțiune ce nu depășește zece metri.
Se așteaptă minute bune pentru a se realiza acest lucru, iar cei prea grăbiți, plătesc de multe ori cu viața. În plus, cozile se întind de multe ori și pe o lungime de peste un kilometru.
Toate aceste lucruri se întâmplă, deoarece inspectorilor de la CNADR le e greu să dea câteva avize pentru construirea unui sens giratoriu, care ar simplifica radical traficul în perimetrul respectiv.
Administrația lugojeană a trimis mai multe adrese Companiei Naţionale de Au-tostrăzi şi Drumuri Naţionale, prin care se solicita o resistematizare rutieră, prin amenajarea unui sens giratoriu pe şoseaua de centură, la intersecţia cu drumul Tapiei.
“Centura este pe un drum european şi aparţine CNADNR-ului, iar noi nu putem interveni. Dacă era a municipalităţii realizam de mult sensul giratoriu, care credem noi se impune la intersecţia cu drumul Tapiei. Am explicat că se produc foarte multe accidente şi că trebuie găsită o altă soluţie, cea mai bună fiind un sens giratoriu, care ar şi fluidiza mai bine traficul. Noi sperăm că cei care se ocupă cu administrarea drumurilor vor înţelege situaţia, iar sensul giratoriu va fi amenajat”, a spus cu ceva timp în urmă Francisc Boldea, primarul Lugojului.
Abureală în stil românesc
Cum un răspuns concret a întârziat să apară s-a luat în discuție realizarea unei intersecții semaforizate, dar și acest proiect este blocat până în prezent, deși C.N.A.D.R.- ul a promis că o va face. În urmă cu circa doi ani, reprezentanţi ai Primăriei Lugoj, Direcţiei Regionale de Drumuri și Poduri Timişoara, Poliţiei Rutiere Timiş, Poliţiei Lugoj, Consiliului Judeţean Timiş şi ai firmelor multinaţionale existente pe platforma industrială, de pe drumul Tapiei, au avut o întâlnire, pentru a găsi soluţii vizavi de problemele existente la intersecţia din zonă.
”Praf“ în ochii lugojenilor!
Edilii locali au spus că vor trage curentul până lângă drum, vor asigura întreținerea și vor achita și energia electrică, că poate doar – doar se va face semaforul.
Reprezentanții firmelor de pe drumul Tapiei au spus că vor plăti semafoarele, că poate doar – doar se vor face. Cei de la drumuri și-au luat angajamentul că vor solicita toate avizele necesare, pentru a fi pus în practică proiectul.
”Ştim de problemele existente aici şi încercăm să găsim soluţia cea mai bună”, declara Horaţiu Simion, fost director regional al C.N.A.D.N.R Timişoara.
Până acum, nu s-a întâmplat nimic!
”Primăria și-a îndeplinit toate obligațiile, printr-o colaborare și cu firmele din zona industrială Tapiei. Conform protocolului, CNADR trebuie să pregătească lucrarea, iar firmele să achite valoarea ei. Noi vom asigura mentenanța și curentul consumat, dar nu înțelegem de ce până acum nu a început treaba”, a mai spus edilul șef.
Pericol la tot pasul
Intersecția străzii Tapiei cu Drumul Tapiei este poate cea mai periculoasă din vestul țării.
De aproape un deceniu, aici s-au produs aproape peste 100 de accidente, din care circa jumătate au fost foarte grave, soldate cu cel puțin 15 morți și nenumărate victime ajunse în stare gravă la spital.
Ultimul a avut loc în data de 16 mai, când un microbuz, în care erau 17 elevi din Timișoara a fost lovit de un tir bulgăresc și aruncat într-un Renault aparținând unei societăți din zonă, care acorda prioritate.
Nu a existat nici un mort, pentru că șoferul TIR-ului bulgăresc a fost atent și a evitat prostia conducătorului auto de pe microbuz, care a încercat să întoarcă în intersecție pe o vizibilitate extrem de redusă, cauzată de o ploaie torențială.
Șoferul multinaționalei a scăpat cu viață, dar a ajuns la spital, la fel ca jumătate dintre copiii aflați în autoutilitară.
Dacă bulgarul nu era atent, cu toții erau morți. Pentru că nici poliția rutieră nu mai are soluții, a luat totuși una simplă, dar bună. De 10 zile a amplasat un radar, fără șofer, în parcarea din apropiere, care monitorizează tot traficul.
E una de avarie, în așteptarea unui sens giratoriu sau a câtorva semafoare.