Firma Ebens Blue Bau a început lucrările la pilonul Podului de Fier.
Domnul Ștefan Benzar, responsabilul firmei, a răspuns întrebărilor redacției ”Redeșteptarea” privind etapele lucrărilor și în ce măsură va fi afectat traficul rutier și cel pietonal.
”În acest moment lucrăm la o construcție provizorie pe țevi, care permite trecerea apei. Se face o platformă care să permită accesul utilajelor la mijlocul podului. După aceasta, vom realiza o grindă de rigidizare pe perimetralul pilei (n.r. – care va înconjura pilonul podului) astfel încât să se consolideze pila centrală. Această construcție provizorie va fi ridicată până în maximum 15 decembrie. Circulația pe pod va fi afectată doar dacă vom întâlni probleme la pilonul podului și atunci când se va face sablarea, adică curățirea cu jet de nisip sub presiune. La sablare, părțile afectate vor fi înlocuite, dar se va lucra tot cu nituri, vor fi făcute exclusiv renituiri”, spune responsabilul Ebens Blue Bau.
Asta este valabil pentru circulația rutieră. Întrebat care va fi situația circulației pietonale, Benzar afirmă că e posibil să nu fie întreruptă: ”la ce date avem acum, pentru că la această oră nu știm de ce probleme vom da, noi urmărim să nu întrerupem deloc circulația pietonală.
Soluția e să lucrăm pe o parte a podului și alternativ apoi să trecem pe cealaltă, pentru a nu opri traficul pietonal. La această oră noi așa gândim, sperăm să fie și o variantă fezabilă”.
În prezent, firma lucrează cu 10 oameni, dar când se va ajunge la etapa de sablare, pe șantier vor fi 40 de lucrători.
”… dar se va lucra tot cu nituri, vor fi făcute exclusiv renituiri”, spune responsabilul Ebens Blue Bau.
–
Sper că se va lucra cu nituri bătute ”la cald” din oțel fosforos, necorodabil, ca și originalul, nu?
Pe vremea primarului Leucuță s-a încercat inițial asamblarea cu șuruburi (buloane), ca la pasarela care îi poartă numele, însă până la urmă s-a lucrat corect cu nituri încălzite la forjă și bătute de ”Șuncă” (R.I.P.).