„Pentru prima dată în oraşul bicicletelor există o campanie oficială care încurajeză lugojenii să circule pe două roţi” – titra ziarul Redeşteptarea în ediţia cu numărul 1116 din noiembrie 2012.
De atunci au trecut fix doi ani în care campania Lugojul Pedalează a reuşit să ofere comunităţii lugojene ocazia de a face mişcare în grup organizat cel puţin o dată pe lună, dar şi să se implice în diferite acţiuni sociale alături de instituţii, şcoli şi firme din municipiu. În prima tură oficială a campaniei s-au şi împărţit primele 430 de numere gratuite de înmatriculare. Astăzi, peste 2.000 de biciclete circulă pe străzile din Lugoj.
Aniversarea a doi ani de existenţă a campaniei se va organiza duminică, 9 noiembrie, de la ora 15, pe platoul Casei de Cultură a Sindicatelor.
„Vom scoate la bătaie cinci biciclete care vor ajunge la cei care au fost alături de noi în tot acest timp. Una dintre ele se va oferi în cadrul concursului Selfie de biciclist derulat pe pagina de Facebook, iar celelalte prin tragere la sorţi, bineînţeles pe baza numărului de înmatriculare a bicicletei. I-am invitat alături pe primarul Francisc Boldea şi pe reprezentanţii celor trei multinaţionale cu care am colaborat în 2014”, a declarat Graţian Orăşanu, organizator.
Se lansează site-ul
Tot în această zi se va lansa şi site-ul oficial al campaniei Lugojul Pedalează, care propune iubitorilor de pedalat mai multe secţiuni şi care va fi interactiv cu bicicliştii.
„Vor fi postate galerii foto din turele noastre, informaţii de interes pentru comunitatea ciclistă din oraş, inclusiv informaţiile cunoscute despre istoria Lugojului ca oraş al bicicletelor. Va mai fi o secţiune în care fiecare va putea să-şi spună propria poveste legată de bicicletă, o alta cu legislaţie, etc”, a dezvăluit Graţian Orăşanu.
După momentele festive, se va da o tură cu bicicletele prin oraş pe traseul standard Casa de Cultură a Sindicatelor-N. Bălcescu-MOL Caransebeşului-retur pe Ep. Dr. Ioan Bălan-Bucegi-Pod de beton-Timişoarei-OMV-1 Decembrie-Pod de beton-Brediceanu-Casa de Cultură a Sindicatelor. În caz de vreme nefavorabilă, acţiunea se va amâna pentru o dată ulterioară.
Pijamalele, premiera anului 2014
În acest an, campania a crescut atât în adresabilitate, cât şi în posibilităţile de entertainment.
„Cel mai important a fost că am început colaborări extrem de fructuoase cu Primăria, dar şi cu firmele mari din oraş, în mod special Schieffer, Hella şi Autoliv care ne-au sprijinit în acţiunile noastre. Am reuşit să oferim la tombole mai multe biciclete, excursii, am organizat un concurs de desene în şcoli, am reuşit să aducem un magician celebru şi să organizăm o zi a copilului deosebită, dar am dat şi cadouri din partea firmelor. Cea mai celebră acţiune rămâne Lugojul Pedalează în pijamale şi sperăm ca la anul să facem o trediţie ca în luna septembrie a fiecărui an să ieşim din casă în pijama”, notează Orăşanu.
Campania Lugojul Pedalează este organizată de Clubul de Turism Concordia, în parteneriat cu Go Media şi Redeşteptarea. Parteneri media sunt Nova FM şi Ten TV.