Parteneriatul de Schimb Interșcolar Erasmus+ ”Integrate IT” – nr. 2018-1-RO01-KA229-049631, coordonat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Alexandru Roșca” din Lugoj, împreună cu școlile partenere din învățământul special și special-integrat din Anglia, Turcia și Italia, se află în ultimul an de proiect.
Acesta a urmărit îmbunătățirea calității educației oferite elevilor cu cerințe educaționale speciale din școlile participante, în principal prin dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor și profesorilor și implicit prin integrarea tehnologiilor digitale în procesul educațional.
Activitățile proiectului au vizat nu doar utilizarea unor tehnologii digitale în învățământul special, ci și dezvoltarea competențelor digitale pentru crearea de către profesori a unor resurse digitale adaptate pentru învățământul special.
Cursurile de formare realizate până în prezent au oferit ocazia cadrelor didactice din școală să colaboreze cu profesori din școlile partenere, cuprinzându-se teme precum: ”Integrarea modelării video și a schemelor de imagini în activități crosscurriculare” (organizat de C.Ș.E.I. „Alexandru Roșca” Lugoj, în perioada 3-7 decembrie 2018); ”Integrarea tehnologiilor digitale în educația elevilor cu dizabilități de învățare” (desfășurat în perioada 25 -29 martie 2019, la Selworthy School, Taunton, Anglia); ”Integrarea TIC în educația incluzivă” (desfășurat în perioada 14-18 octombrie 2019, la Istituto Comprensivo „Eugenio Pertini”, Trapani, Italia). Ultimul curs se va organiza în acest an de către OZDEBIR Ozel Egitim Uygulama Merkezi 1. Kademe – Golcuk, Turcia, tema fiind ”Utilizarea tehnologiilor digitale în meloterapie”.
”Experiențele asimilate ca urmare a cooperării cu partenerii europeni au fost împărtășite colegilor în cadrul cercurilor pedagogice de profil, în cadrul comisiilor sau a unor ateliere de lucru, webinarii, prin prezentarea metodelor și instrumentelor digitale utilizate, a unor activități demonstrative cu elevii în care s-au aplicat noile strategii. De asemenea, profesorii noștri au utilizat tehnologiile digitale în cadrul evenimentelor organizate dar și în activitățile cu elevii, dovedind o deosebită implicare în activitățile proiectului și dorința de a realiza schimburi de bune practici pentru implementarea unor noi strategii didactice în abordarea elevilor cu cerințe educaționale speciale”, a declarat prof. Viorica Paraschivu, directorul C.Ș.E.I. ”Alexandru Roșca”.
Parteneriatul Integrate IT a arătat că, în urma cooperării la nivel european, calitatea actului educativ crește pentru fiecare beneficiar, elev sau profesor, tehnologiile digitale putând fi valorificate în diferite moduri în procesul educațional, resursele digitale pot fi adaptate în funcție de nevoile individuale de învățare, de creativitatea cadrului didactic, de contextul învățării, sunt atractive și motivante și pot fi utilizate cu succes atât în educația tradițională, cât și în educația online și la distanță.