Optimizarea SEO a unui site, fie el un site de prezentare sau un magazin online este un demers ce necesita un audit preliminar si o abordare strategica, precum si o perioada minima de implementare de la 6 luni si pana la un an.
Care este obiectivul unei optimizari SEO? Propulsarea si mentinerea site-ului pe prima pagina, iar prima pagina de cautare inseamna primele 10 pozitii.
Optimizarea are scopul de a restructura site-ul conform indicatiilor Google, respectiv de a oferi un continut original si valoros pentru utilizatori, o viteza de incarcare optima si o experienta de navigare impecabila.
O agentie SEO va incepe demersul de optimizare prin a realiza un audit, cu softuri dedicate prin care masoara atat cautarile pe cuvintele cheie relevante pentru Client, cat si problemele la nivel tehnic ale site-ului in cauza.
In functie de rezultatele auditului se stabilesc directiile de abordare on-site si off-site.
On-site s-ar putea sa fie necesar crearea de noi pagini, restructurarea meniului, elaborarea unor texte de categorie sau prezentare detaliata de servicii. Stabilirea titlurilor si descrierilor meta pentru pagini este un pas important, intrucat robotii Google le considera relevante in momentul indexarii unui site.
Optimizarea SEO este recomandat sa se faca pe cateva zeci de cuvinte, arondate subiectelor relevante pentru o companie. Nu recomandam optimizare pe 2 sau 3 cuvinte pentru ca la o astfel de selectie riguroasa sansele ca efectele sa fie durabile sunt mai reduse.
Pe langa principalele cuvinte pe care le urmarim se folosesc si cuvintele long tail care au mai putine cautari, insa fiind foarte nisate, sunt valoroase. De exemplu daca produci lumanari parfumate de lavanda vrei sa fii afisat primul, dar nu te intereseaza sa fii pe primul loc in cazul termenului generic lumanari parfumate, in special daca nu vinzi.
Cuvintele cheie, cateva zeci de cuvinte, nu pot fi monitorizate versus competitie manual sau prin instrumente gratuite, este indicat sa existe un soft specializat cu care cream proiectul pentru client si urmarim rankingurile, competitia, modalitatile prin care ne afisam.
Este util ca in cadrul optimizarii SEO sa se creeze si sa se utilizeze si local SEO, adica afisarea companiei pe o anumita zona geografica. Probabil ati observat ca in cazul in care cautati un serviciu, Google va poate afisa o harta, iar sub harta 3 sugestii de companii relevante.
Pentru o companie locala este ideal sa fie afisat in primele 3 rezultate, maximizand astfel sansele ca utilizatorii sa-i viziteze site-ul.
La agentia de SEO Netring dispunem de softuri specializate atat pentru monitorizarea proiectelor, cat si pentru auditarea site-urilor pe baza criteriilor importante pentru Google. Nu garantam perioada in care propulsam site-ul pe prima pagina a rezultatelor, pentru ca depinde de competitia din industria respectiva, precum si de alti factori, insa cunoastem instrumentele cu care putem ajunge acolo si le implementam riguros pentru a obtine rezultate cat mai durabile.
Recomandam totodata solicitarea de referinte reale de la profesionistii SEO cu care doriti sa colaborati: sunt multe instrumente care pot fi folosite, iar unele neadecvate, considerate de Google interzise va pot aduce penalizari usturatoare, chiar si excluderea completa din acest motor de cautare.