Copiii din judeţul Timiş care nu au fost repartizaţi în nicio unitate de învăţământ în prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare au posibilitatea să-şi găsească un loc în cea de-a doua etapă. Ea se derulează în perioada 24 martie – 3 aprilie, fiind libere peste 1.800 de locuri.
Prima etapă de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare sau direct în clasa I pentru anul şcolar 2015-2016 a debutat în data de 23 februarie. Până acum în județul Timiş au fost înscrişi peste 5.600 de copii în „clasa 0”. În etapa a doua vor fi înscrişi copiii care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ. Solicitările de înscriere pot fi depuse în altă şcoală decât cea de circumscripţie. Părinţii vor completa o cerere de înscriere, iar repartizarea se va face pe locurile rămase disponibile după prima etapă.
În Lugoj, mai sunt 33 de locuri libere la Şcoala „Anişoara Odeanu”, nouă locuri la Şcoala Nr. 3, patru la Şcoala de Muzică „Filaret Barbu” şi trei la Şcoala Gimnazială Nr. 2. Pentru înscrierea copiilor în clasa întâi în alte unităţi de învăţământ decât cele de circumscripţie mai sunt 20 de locuri libere la Şcoala „Anişoara Odeanu”, 13 la Şcoala „Eftimie Murgu” şi trei locuri la Şcoala Nr. 4.
Listele finale cu copiii înscrişi în „clasa 0”, afişate în aprilie
În 10 aprilie vor fi afişate, la unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului şcolar, listele cu copiii înscrişi după a doua etapă. Cererile părinţilor care nu au reuşit să îşi înscrie copiii în niciuna din etape sau orice altă problemă apărută în procesul de înscriere vor fi înaintate inspectoratului şcolar şi soluţionate în perioada 14-17 aprilie. Potrivit Ministerului Educaţiei, departajarea în cazul în care numărul de copii este superior numărului de locuri se face în baza unor criterii generale şi specifice. Astfel, pot fi înscrişi copiii care au fraţi în aceeaşi şcoală, cei care sunt orfani de unul sau de ambii părinţi sau cei care au un certificat medical de încadrare în grad de handicap. Dacă nu se poate face departajarea după aceste criterii generale, sunt aplicate şi criteriile specifice, acestea fiind elaborate de fiecare unitate de învăţământ în parte, cu menţiunea că nu pot fi discriminatorii şi trebuie să ţină cont de faptul că toţi copiii au drepturi egale.