Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Timiş au fost primite şi tratate 514.476 apeluri.
Statistica pe anul 2012 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 din judeţul Timiş au fost primite şi tratate 514.476 apeluri.
Dintre acestea 33,49 % au fost reale şi 66,51 % false.
Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 69,53 %, Poliţie – 26,09 %, Pompieri – SMURD – 3,52 % şi Jandarmerie – 0,85 %.
Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay.
Doar 17 au fost prinşi!
Ca urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, 17 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, înjură operatoarele, râd, pun muzică sau nu vorbesc. În alte situaţii, se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevărat o urgenţă.