Ultima oră

Trecerile morții din zona Lugoj – Făget – Buziaş, semaforizate electric

MondialNumărul mare de incidente cu urmări grave ce au loc în fiecare an la trecerile la nivel cu calea ferată, semnalizate doar cu crucea Sfântului Andrei, ori semnale acustice, ar putea scădea. Un deputat de Timiş are un proiect de lege care prevede semaforizarea electrică a acestor treceri. 

Deputatul Alde de Timiş, Marian Cucşa, care îşi va deschide un birou parlamentar şi la Lugoj,  a inițiat un proiect de lege prin care “trecerile morții”să fie semaforizate electric, tocmai pentru a putea fi evitate a­ces­te tragedii cauzate de nerespectarea normelor rutiere, oboseala la volan și inexistența semnalelor luminoase pe timpul nopții care să indice apropierea trenului.

”Anual, în România, mor sute de oameni ne­vi­no­vați din cauza semnalizării necorespunzătoare. Este inadmisibil ca pe drumuri europene, drumuri județene și drumuri comunale, aceste treceri să fie semnalizate doar cu crucea Sf. Andrei. De asemenea, fie din cauza vegetației sau din alte motive ce țin de vizibilitate, șo­ferilor le este dificil să se asigure dacă vine un tren și astfel se produc accidente soldate chiar cu pierderi u­ma­ne. Semnalizarea co­res­pun­zătoare poate reduce acci­dentele cu minim 50 la sută. Acest proiect ține de nor­malitate, este necesar pentru a salva vieți și îmi doresc să fie implementat în timp cât mai scurt, pentru a-și produce efectele benefice pentru toți participanții la trafic”, a declarat Marian Cucşa.

Victime multe şi în estul judeţului

În ultimii doi ani, în județul Timiș au avut loc peste 70 de accidente de tren în care au fost implicati conducători auto, bicicliști și pietoni. Conform raportului întocmit de poliţişti a reieșit faptul că în 90 la sută din cazuri vina pentru producerea accidentelor rutiere a aparținut con­du­cătorilor auto sau pie­tonilor.

Cea mai teribilă perioadă a fost în 2015, când s-au consemnat trei accidente de tren în care și-au pierdut viața trei pietoni și un biciclist doar pe traseul  Coștei –Lugoj.

Altă zonă cu grad de risc mărit o repre­zin­tă trecerea la nivel cu calea ferată de la Lugojel, lângă halta Tapia unde, în iunie 2016, un microbuz  condus de un bărbat în vârstă de 43 de ani din Lugojel, a fost lovit în plin de trenul InterRegio Caransebeș-Ti­mi­șoa­ra.

Impactul a fost atât de violent încât microbuzul a fost proiectat câțiva metri în lateral, cu roțile în sus. Treceri periculoase există și la intrarea de pe DN 68 A spre Răchita, trecerea peste calea ferată din dreptul fostului Liceu Agroindustrial Lugoj, ori cele de la Coștei, Păru, Balinț și exemplele ar putea continua.

Peste tot au fost înregistrate accidente mortale. Astfel, prin prezenta i­ni­ţiativă legislativă, de­putatul de Timiş  solicită ca Ministerul Transporturilor prin Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR să se oblige să semnalizeze corespunzător aceste drumuri publice în dreptul trecerilor la nivel cu cale ferată.  

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE