Ultima oră

Transmontana Timişului. Două comune vor să construiască un drum peste munţi

Estul judeţului Timiş ar putea avea o şosea modernizată la o altitudine care poate concura cu marile drumuri construite peste munţii din România

Edilii din două comune – Tomeşti şi Fârdea – vor să construiască peste munţi un drum care poate avea o importanţă deosebită pentru dezvoltarea turistică a zonei.

Este vorba despre calea rutieră care în prezent face legătura între Tomeşti – Luncani de Jos – Luncani de Sus – Zolt. Acolo ar trebui modernizaţi mai puţin de nouă kilometri de drum pentru ca circuitul să fie unul complet şi să poată oferi turiştilor care ajung dinspre Lugoj sau Hunedoara o ”tură” care porneşte de la poalele munţilor Poiana Ruscă şi urcă până la o altitudine de câteva sute de metri.

”Drumul este asfaltat până în Luncani de Jos şi mai avem doar o porţiune de 3,7 kilometri pentru a-l moderniza până la hotarul cu comuna Fârdea. Este o cale rutieră extrem de spectaculoasă care poate ajuta la dezvoltarea agroturismului pe aceste locuri. Actualul drum va trebui lărgit, va trebui să aibă rigole şi diguri de sprijin. Este o investiţie pe care ne-o propunem pentru următorii patru ani şi care va costa în jur de trei milioane de lei. Este drum comunal şi dacă avem fonduri, le putem aloca chiar de la bugetul local”, spune Costel Medelean, primarul comunei Tomeşti.

În topul şoselelor spectaculoase din România

Calea rutieră s-ar putea alinia cu uşurinţă altor şosele spectaculoase din ţară, cum ar fi Transfăgărăşanul, Transalpina şi mai nou Transalpina bănăţeană, care oferă un circuit complet de pe DN 6 prin Slatina Timiş – Brebu Nou – Gărâna – Văliug – Reşiţa. Pe raza comunei Fârdea ar trebui asfaltaţi cinci kilometri, de la cota maximă până la intrarea în Zolt, de unde porneşte asfaltul către lacul Surduc.

”Pentru noi este un drum foarte important. Este mai dificil de modernizat doar în partea de urcare către Luncani, însă poate fi o şansă pentru dezvoltarea turismului. Încercăm să atragem fonduri pentru a-l construi”, spunea Samuel Lupulescu, primarul comunei Fârdea.

De la Făget şi până la Fârdea, peste munţi, sunt peste 50 de kilometri. Pe toată întinderea acestei căi, în ultima vreme au început să se dezvolte pensiuni sau hosteluri, cele mai importante aflându-se în construcţie la intrarea în Făget, apoi la Tomeşti şi Valea lui Liman, la Zolt, Gladna Română şi pe malul lacului Surduc.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

2 Comentarii on Transmontana Timişului. Două comune vor să construiască un drum peste munţi

  1. dar drumul Dragsinesti-Matnicu Mic ,cand o sa se gandeasca primarul sal faca ,vrei sa ajungi pe partea cu Matnicu Mic-Drasinesti iti rupi masina la cate gropi sunt ,asa ca trebuie sa dai ocol pe la Glamna Montana ,asa ca cum au idei cu drumal ala ,de la Fardea la Luncani ,asa sa gaseasca fonduri sa faca si drumul asta .

  2. Sper ca nu o sa-l faca Maran ca atunci atat o sa tina!

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE