"> Tactici de optimizare SEO – iata cum sa tii utilizatorii mai mult pe site-ul tau! | Redesteptarea

Tactici de optimizare SEO – iata cum sa tii utilizatorii mai mult pe site-ul tau!

 Tactici de optimizare SEO – iata cum sa tii utilizatorii mai mult pe site-ul tau!

Mai exista companii sau afaceri care nu au website? Este vreo organizatie (orientata sau nu catre generarea profitului) care sa isi desfasoare activitatea, in prezent, exclusiv in mediul offline? Raspunsul este usor de ghicit: site-ul este o componenta vitala in buna desfasurare a oricarei activitati sociale, economice sau de alta natura. Tocmai de aceea, optimizarea SEO a devenit un subiect foarte interesant si la noi in tara, aparand tot mai multi experti si tot mai multe firme care pun la dispozitie acest tip de servicii.

Daca ai auzit de acest fenomen sau chiar te ocupi cu optimizare SEO, inseamna ca stii cat de multa importanta acorda Google, de cativa ani incoace, experientei utilizatorilor pe site-ul tau. Evident, aceasta experienta este “cantarita” cu ajutorul mai multor factori, insa poate cel mai important dintre acestia este durata medie de timp petrecuta de utilizatori pe site-ul tau.

Pentru a imbunatati pozitionarea site-ului tau in paginile de rezultate ale Google, va trebui sa imbunatatesti experienta vizitatorilor site-ului tau. Pentru a face aceasta, va trebui sa observi o crestere a duratei medii a sesiunilor, asadar randurile de mai jos iti vor oferi cateva recomandari care sa te ajute sa tii utilizatorii mai mult pe site-ul tau.

Etapele captarii interesului

Inainte de a incerca sa cresti timpul pe care vizitatorii il petrec pe site-ul tau, va trebui sa te asiguri ca acestia nu vor iesi imediat ce au intrat. Parasirea imediata a site-ului se numeste “bounce”, iar un “bounce rate” (rata de respingere) mare indica motorului de cautare ca site-ul tau nu are continutul potrivit cautarii efectuate. Astfel, specialistii in optimizare SEO vor incepe intotdeauna cu o analiza a intregului site si vor concepe o strategie care sa lege cat mai bine informatia din pagina de cautarile utilizatorilor. Cu cat o pagina este mai relevanta, cu atat bounce rate-ul va fi mai mic. Iata, asadar, cateva masuri pe care le-ai putea lua pentru a scadea rata de respingere:

 

  1. Securizeaza site-ul! Stii acel lacatel verde pe care il afiseaza browserul in campul in care este afisata si adresa? Daca lipseste, este inlocuit de expresia “Not Secure”. In cazul in care utilizatorii cauta sa faca o achizitie pe site-ul tau (au ajuns acolo cautand un produs sau un serviciu) si observa ca site-ul nu ofera niciun certificat de siguranta, probabil il vor parasi. Pe deasupra, Google nu te va include printre primele rezultate in cazul in care ai un site nesecurizat. Firmele de optimizare SEO stiu asta, asadar printre primele recomandari pe care le fac in urma auditului este trecerea de la “http” la “https”.

 

  1. Redu timpul de incarcare! Daca site-ul tau se incarca in mai mult de doua secunde, deja ai pierdut o mare parte din vizitatori. Tocmai de aceea, incearca sa reduci cat mai mult timpul de incarcare. Cu toate ca nu face parte din optimizarea SEO propriu-zisa, reducerea timpului de incarcare va fi recomandata si de specialistii din acest domeniu. Exista nenumarate tool-uri gratuite care te pot ajuta in acest sens. Spre exemplu, in Page Speed Insights poti verifica viteza de incarcare a site-ului tau atat pe desktop, cat si pe mobile, dar vei primi si sugestii de modificari pe care le poti face pentru a aduce imbunatatiri in acest sens.

 

  1. Asigura-te ca interfata este prietenoasa! Daca vizitatorii intra pe site si se lovesc de un bloc de text (chiar si realizat impecabil din perspectiva unui specialist in optimizare SEO), reactia fireasca a acestora va fi sa caute X-ul rosu din dreapta-sus. Recomandarea este ca meniul site-ului sa fie vizibil, organizat, iar informatia din pagina sa fie variata (nu numai text/foto), “aerata”, prezentata clar si estetic.

Dupa ce ai reusit sa reduci rata de respingere, este momentul sa te concentrezi mai mult pe cresterea duratei medii a sesiunilor. Pentru a face aceasta, trebuie sa captezi si sa mentii cat mai mult atentia vizitatorului. Iata ce ai putea incerca:

  1. Intercaleaza textul cu imagini captivante! Daca trebuie sa descrii serviciile sau produsele pe care le oferi, atunci asigura-te ca prezentarea este una estetica, interesanta si usor de urmarit. Incearca sa introduci si cateva fotografii in corpul textului. In plus, formatarea este foarte importanta, motiv pentru care asigura-te ca incluzi subtitluri clare, liniute sau numerotari care sa ghideze vizitatorul catre concluzie. In acelasi timp, daca pagina este populata exclusiv de poze, nu va starni un interes deosebit, motiv pentru care ai putea incerca sa adaugi si o mica descriere sub fiecare fotografie.

 

  1. Creeaza legaturi catre alte pagini din site! Una dintre actiunile on-page recomandate de specialistii in optimizare SEO este adaugarea link-urilor interne. Practic, poti sa folosesti expresii de genul “citeste mai multe despre acest subiect aici” sau “galerie foto cu…” sau “articole/produse din aceeasi categorie” pentru a trimite catre alte pagini din site si pentru a determina utilizatorul sa petreaca mai mult timp in aceasta interactiune.

 

  1. Adauga videoclipuri! In cazul in care este posibil, adauga unul sau mai multe videoclipuri relevante pentru activitatea sau produsul prezentat in respectiva pagina a site-ului tau. Un videoclip interesant de 30-60 de secunde poate face minuni din persectiva duratei medii a sesiunilor. Poti include clipuri de prezentare, de tip “how to” sau chiar reclama televizata a produsului respectiv.

cristi

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *