Ultima oră

Spitalele, obligate să răspundă la sesizările pacienţilor privind neregulile

MondialPacienţii pot face reclamaţii cu privire la serviciile medicale de care au beneficiat în spitalele publice, conform unui act normativ publicat marţi în Monitorul Oficial. Toate chestionarele şi sesizarile vor fi analizate de consiliile de etică ce trebuie să funcţioneze în unităţile sanitare publice.

Implementarea Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice a fost aprobată prin Ordin al Ministerului Sănătăţii care a apărut în Monitorul Oficial din 17 februarie şi se aplică de la data publicării.

Mai exact, opiniile pacienţilor internaţi referitoare la calitatea serviciilor oferite sunt înregistrate prin completarea unui chestionar de feedback. Totodată, aceştia pot face sesizări prin intermediul unui formular online pus la dispoziţie pe site-ul propriu al fiecărui spital public.

În acest sens, în fiecare unitate sanitară publică trebuie să existe un consiliu de etică, ce se va ocupa de analizarea opiniilor şi sesizărilor pacienţilor iar apoi trimite acestora şi instituţiilor relevante avize de etică şi hotărâri. De asemenea, consiliile de etică evaluează calitatea serviciilor medicale şi respectarea drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare.

Implementarea mecanismului de feedback al pacientului este obligatorie în toate spitalele publice.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE