Ultima oră

Scenarii SF! Trei poduri noi peste râul Timiş și un pasaj subteran, propuse a fi construite în Lugoj până în 2030 2

foto: eyeinthesky

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru municipiul Lugoj a fost lansat la Primăria Lugoj, planul fiind împărţit pe trei etape de dezvoltare, care acoperă un interval de timp de 14 ani.

Documentul prevede o serie de măsuri şi intervenţii pentru fluidizarea traficul în Lugoj, atât pe partea rutieră auto, pe partea transportului public în comun, cât şi pe componenta pietonală sau a deplasărilor pe biciclete.

“Scopul planului este realizarea unui echilibru în trafic prin propunerea pentru perioada următoare a unor proiecte, pentru un oraş mai prietenos, ce pot fi finanţate prin programul european de dezvoltare regional şi din fonduri de la bugetul local. Lugojul ar putea atrage între 18 şi 20 de milioane din suma pentru Regiunea de Dezvoltare Vest. La proiect s-a lucrat o perioadă de şase luni”, a punctat Radu Andronic, coordonator proiect.

Cea mai mare parte a propunerilor au fost cuprinse pentru etapa de dezvoltare 2016-2020, dar există propuneri şi pentru 2020-2024, 2024-2030. Studiul realizat în întocmirea planului a evidenţiat că o mare parte a traficului din oraş este poluant, fiind realizat prin mijloace auto, care reprezintă 48%, iar la polul opus este transportul public în comun care este între 1,5% şi 3%.

Un sfert din traficul din Lugoj este realizat cu bicicletele (26%) şi cam tot atât pietonal (24%). Planul propune ca în următorii trei ani să se realizeze circa 14 km de piste de biciclete, care să facă legătura între principalele zone centrale ale oraşului (Splaiul 1 Decembrie 1981, Splaiul Brediceanu, Bălcescu, Zona Ştrand, Buziaşului, Titulescu, Padeşului, Bocşei, Banatului, Făgetului – Parcul Copiilor, Caraiman – Tapiei), să se stabilească descărcarea transportului de marfă pe traseul străzilor Făgetului, centură, Hezerişului, Timişoarei, care ar reduce cu un kilometru zona de tranzit a oraşului, să se construiască 349 de locuri de parcare supraetajate în zona centrală a oraşului, dar şi direcţionarea livrărilor de marfă în oraş şi a colectării deşeurilor comunitare după orele de vârf.

De asemenea o atenţie sporită este acordată transportului public comunal prin propunerea de achiziţionare a minim 10 autobuze electrice şi informatizarea transportului public şi implementarea afişajului electronic în staţiile de autobuz şi modernizarea a 50 de staţii în tot oraşul.

În ceea ce priveşte siguranţa rutieră s-a luat în considerare interzicerea virajului la stânga de pe podul de beton pe Brediceanu, de pe C. Walisch pe Splaiul Tinereţii, de pe Splaiul Tinereţii spre podul de beton şi construirea unui pasaj subteran de 100 de m pe sub Timiş pentru ieşirea din cartierul Cotu-Mic.

După anul 2020 se are în vedere construirea unui nou pod între cele două poduri rutiere din centrul oraşului, care să lege străzile Mihai Eminescu şi Valeriu Branişte, extinderea pistelor de biciclete şi crearea a 600 de locuri de parcare supraetajată pe Oltului şi în apropierea străzii Primăverii.

După 2023 de are în vedere pietonizarea zonei cuprinse între primărie, podul de fier şi Hotel Timişul, parcări etajate în fosta central din Micro 4 şi ridicarea unui alt pod peste Timiş, între străzile Paul Chinezu şi Ştefan Cel Mare. Până în 2030 este prevăzut şi construirea celui de-al treilea pod peste Timiş, lângă podul de cale ferată din Cotu-Mic.

Prezent la dezbatere, consilierul local Marius Martinescu a propus includerea în plan şi realizarea centurii ocolitoare prin partea de sud a oraşului, realizarea unei autobaze comunitare pentru nevoile Meridian 22 şi Salprest şi creşterea capacităţilor serviciului de transport public în comun.

Planul realizat de o firmă bucureşteană va trebui aprobat de Agenţia de Mediu şi de consiliul local şi apoi inclus în Planul Urbanistic General al municipiului, care urmează să fie finalizat anul viitor.   

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE