Ultima oră

Reglementări pentru transport persoane din Germania în România

Mondial

Un proiect de revizuire a normelor metodologice care priveşte transportul rutier de persoane prin servicii ocazionale, atât naţionale, cât şi internaţionale aduce noi obligaţii ce sunt contestate de reprezentanții Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România
(ANAT). Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. a iniţiat propuneri de revizuire a actualelor dispoziții în vigoare care vizează transportul de persoane prin servicii ocazionale în trafic naţional şi
internaţional, iar Ministerul transporturilor a înaintat un Ordin de revizuire al Normelor metodologice în vigoare.

Modificările vizează obligarea operatorului de transport rutier de a completa foile de parcurs în dublu exemplar pentru fiecare călătorie, înainte de raportarea acesteia, barate și ștampilate, iar „pe tot parcursul călătoriei, în cazul transportului de persoane prin servicii ocazionale, componența grupului trebuie să rămână aceeași”.

De asemenea, obligaţia operatorului de transport este de a completa cu 24 ore înainte de începerea călătoriei, formularul electronic disponibil pe pagina de internet a Autorității Rutiere Române – A.R.R., datele solicitate referitoare la transportul de persoane.

În ceea ce priveşte obligaţia de păstrare a componenţei grupului la transportul prin servicii, este solicitată exceptarea transporturilor turistice efectuate de către agenţiile de turism licenţiate, cu autocare proprii sau închiriate.

În situaţia în care pasagerii (turiştii) au aceeaşi destinaţie şi ocupa locurile altor persoane, cu alte cuvinte sunt mai multe persoane decât locuri, fără a fi debarcaţi pe parcurs, caracterul transportului este tot ocazional şi nu regulat întrucât aceştia sunt doar îmbarcaţi şi nu şi debarcaţi pentru că transportul să devină regulat de persoane. Totodată trebuie reţinut faptul că pasagerii (turiştii) pot fi preluaţi şi transportaţi de la un alt mijloc de transport (ex. vapor,
avion, tren) şi transportaţi în scopul vizitării unor obiective din România, transportul având tot caracter ocazional”, explică reprezentanţii ANAT.

De asemenea, firmele de transport au obligaţia de a completa foile de parcurs în dublu exemplar, obligaţie care îi revine operatorului de transport rutier pentru fiecare călătorie înainte de raportarea acesteia. Totodată foaia de parcurs nu este obligatorie pe teritoriul României, aşa întrucât transportul ocazional se efectuează pe baza unei comenzi sau contract, dovada fiind plata transportului anticipat sau după încheierea cursei conform clauzelor stipulate în contract. De asemenea, „la acest moment Comisia Europeană este în proces de revizuire a privind regulilor comune de acces la piaţa europeană de autobuze şi autocare şi în acest context se analizează liberalizarea pieţei şi eliminarea foilor de parcurs în cadrul UE”. Este precizat faptul că pentru transportul internațional ocazional de persoane în afara UE se impune foaia de parcurs/documentul de control INTERBUS sau documentul de transport solicitat de statele pe teritoriul cărora se derulează transportul. De exemplu, dacă se doreşte efectuarea unui transport de persoane Germania – România, foaia de parcurs se solicită numai într-o singură ţară. Prin urmare nu este necesar să se prezinte la control pe teritoriul România foaia de parcurs. Este o măsura birocratica care este în defavoarea transportatorului. Şi în această situaţie se necesita liberalizarea şi simplificarea procedurilor aşa cum se practică în alte State Membre ale Uniunii Europene.

Deşi faptul că anunţarea persoanelor care fac parte din serviciul ARR cu 24 de ore înainte de efectuarea transportului ocazional este o absurditate, întrucât nu în toate situaţiile sunt cunoscute datele de identificare a persoanelor este un aspect important pe care firmele de transport persoane trebuie să le respecte, altfel duce la sancţionări grave şi este considerate o greşeală majoră.

În același timp, datele personale sunt confidențiale, astfel agenţiile de transport au obligaţia de a păstra aceste date sub caracter confidenţial. De altfel nu ai voie să facă public nicio informaţie personală a pasagerilor. Prin aceste propuneri, Ministerul Transporturilor doreşte stabilirea unui cadru legal mai restrictiv ca la cursele aeriene (unde biletul se poate schimba de pe un nume pe altul cu câteva minute înainte de îmbarcare), doar în România solicitându-se raportarea curselor ocazionale. Această raportare are doar rolul de a creşte costurile administrative ale transportatorilor rutieri de persoane.

Însă agenţia Romfour Tour SRL este printre singurele agenţii care efectuează curse Germania – România în conformitate cu reglementările intrate în vigoare şi impuse de către Ministerul Transporturilor. De asemenea, această agenţie şi-a conturat o imagine pozitivă în ochii clienţilor care apelează la serviciile de transport Germania – România, datorită faptului că prestează servicii de calitate, întreaga activitate este bazată pe corectitudine fata de oameni, pe seriozitate şi profesionalism. Astfel toate serviciile oferite de către această agenţie sunt de înaltă calitate şi care se conformează reglementarilor intrate în vigoare.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE