Ultima oră

Proteina ca supliment nutritiv: cum și cât să consumăm?

MondialCu totii ne dorim un corp puternic, croit in ton cu tendintele de frumusete actuale. Mai ales pentru cei care merg la sala de forta, cea mai importanta motivatie este atingerea obiectivul de a avea un corp tonifiat si echilibrat muscular.

Pentru a sustine cresterea musculara, caramida de baza este proteina, recomandata ca supliment nutritiv. In timpul digestiei, organismul prelucreaza proteinele din alimente in aminoacizi, cu rol activ in mentinerea echilibrului musculaturii, a enzimelor, hormonilor, cat si pentru sustinerea oaselor, a cartilajelor, a parului si pielii.

In principal, sursele de proteine  se impart in doua categorii, proteine vegetale si proteine animale, dintre care proteinele din lapte, zer, oua sau carne de vita. Conform studiilor efectuate de-a lungul timpului, s-a dovedit ca proteina care aduce cel mai bun aport este cea din zer.

Consumul de proteine ca supliment alimentar este recomandat indeosebi sportivilor de performanta, insa este recomandat si pentru persoanele care nu practica sporturi. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca organismul nu este capabil intotdeauna sa produca molecule esentiale – enzime, hormoni si anticorpi, fara un aport corespunzator de nutrienti. Proteinele ajuta, astfel, la inlocuirea celulelor deficitare, ajutand corpul sa functioneze in mod optim. Ajuta, de asemenea, si la energizarea organismului si la imbunatatirea metabolizarii acestuia. Mai mult de atat, contribuie la dezvoltarea musculara in mod echilibrat si sanatos.

Acum ca rolul proteinei a fost stabilit, este timpul pentru dozele ideale pentru fiecare zi. Consumul de proteine ca supliment nutritiv difera in functie de fiecare organism in parte, dar si de activitatea fiecarei persoane. Ca regula generala, pentru o persoana ce nu practica sport, se recomanda consumul a 0.5g proteine/kilogram de masa corporala. La un calcul simplu, o persoana de 70 kg are nevoie de aproximativ 35g de proteine in fiecare zi. Pentru sportivi, cantitatea necesara poate fi si de patru ori mai mare, insa doza trebuie crescuta progresiv.

Pentru eficienta sporita, sportivilor le este recomandat sa consume proteine in cantitati mai mici, de mai multe ori pe zi. Corpul nu poate absorbi eficient mai mult de 50g proteine dintr-o singura portie. Astfel, consumul trebuie echilibrat si dozat inteligent pe parcursul zilei, in functie si de antrenamente.

In functie de momentul zilei, se recomanda consumul proteinelor de tipuri diferite. Spre exemplu, dupa antrenament se recomanda proteina din zer, pentru ca au absorbtie rapida. Proteinele din zer sunt de mai multe feluri: hidrolizate, izolate si concentrate. Cea mai populara alegere este o combinatie intre cele izolate si cele concentrate, foarte eficienta si echilibrata din punct de vedere al raportului pret-calitate. Seara se recomanda proteinele din lapte (cazeina) si din oua, cu absorbtie lenta pe parcursul noptii.

Oricare ar fi motivul pentru care alegi sa consumi proteine, fie pentru echilibrarea organismului intr-un stil de viata mai degraba sedentar, fie pentru cresterea masei musculare sau pentru rezistenta la antrenamente indelungate, proteinele trebuie consumate cu atentie si in deplina siguranta. Un consultant te poate ajuta sa gasesti suplimentul nutritiv optim pentru tine, cat si produsul ideal, in functie de buget si de rezultatul dorit. Astfel, cu atentie, consum responsabil si sfaturi documentate, rezultatele pozitive nu vor intarzia sa apara.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.