Ultima oră

Proiectul noului pod, pus la încercare! Opoziția cere respectarea legii și a deciziilor anterioare ale Consiliului Local

Mondial

Disputa privitoare la amplasamentul noului pod peste Timiș riscă să devină încă un ”cartof fierbinte” pe care primarul și opoziția să și-l arunce reciproc, ca și în cazul accesului în Cartierul Militari.

După cum se știe, Comisia Zonală a Monumentelor Istorice s-a aflat miercurea trecută la Lugoj, pentru a analiza propu­nerea primarului Boldea de a construi un pod paralel cu Podul de Fier.

Răspunsul trebuia dat luni, 10 februarie, dar decizia se lasă încă așteptată. Dacă membrii comisiei nu s-au înțeles la vot sau dacă au fost la mijloc presiuni politice, nu se știe.

”Nu comentez ce a apărut în presă. Noi nu am primit nici o hârtie oficială în legătură cu ce a decis Comisia de Monumente. Pot să vă spun că, din anul 2007, există o expertiză care spune că podul nu mai poate fi folosit pentru circulația rutieră. Dacă nu vom obține aprobarea pentru construcția unui nou pod, există posibilitatea ca Podul de Fier să fie închis circulației”, a declarat primarul Francisc Boldea.

Un motiv plau­zi­bil al prelungirii deliberărilor este documentul trimis Comisiei Zonale a Monumentelor Istorice, la 12 februarie și semnat de șapte consilieri ai opoziției: Mihai Agache, Mihai Cornel Anghel, Bogdan Blidariu, Liviu Brîn­du­șoni, Cristian Cornean, Mariana Epure și Fedor Mașniță.

”Având în vedere că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municipiului Lugoj (adoptat de către Consiliul Local al municipiului Lugoj, prin Hotărârea nr. 124 din 28 decembrie 2016) nu prevede construcția unui pod în zona studiată și având în vedere că în conformitate cu Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismului, planul de mobilitate urbană este parte a PUG, vă solicităm ca avizarea acestei investiții să fie făcută respectând dispozițiile legale”, se scrie în documentul expediat comisiei.

Cu alte cuvinte nu se cere nimic altceva decât respectarea le­ga­lității. Explicația ne-o oferă consilierul USR, Liviu Brîndușoni:

”Primăria municipiului Lugoj, prin primarul Francisc Boldea, a comandat un studiu pentru Pla­nul de Mobilitate Urbană Du­rabilă, aprobat în 28 decembrie 2016. Prin această hotărâre de consiliu local s-a urmărit accesarea fondurilor guvernamentale și europene. Dacă nu aveam pla­nul, nu le puteam primi. Spe­cia­liștii firmei FIP Consulting au apreciat că nu se poate construi un pod în zona centrală a orașului”.

Specialiștii FIP Consulting au recomandat, ca singure variante potrivite, amplasamentul în prelungirea străzilor Paul Chinezu și Ștefan cel Mare, sau cu ieșire pe la Banca Agricolă.

”Comisia Zonală de Monumente nu a avut acces la acest plan, iar noi i-am informat că un astfel de plan de mobilitate există, cu tot cu studiu de trafic. Asta am cerut comisiei: să țină cont de ceea ce a aprobat Consiliul Local, pe baza unui studiu comandat și plătit din fonduri publice”, precizează Brîndușoni.

Dacă nu se respectă acest plan, adoptat de către Consiliul local al municipiului Lugoj, nu pot fi accesate fonduri nici de la Guvern, nici de la Uniunea Euro­pea­nă, povara rămânând pe bugetul local. Liviu Brîndușoni, îm­preună cu fostul primar Marius Martinescu, a inițiat un proiect care ar fi constituit o a treia va­riantă valabilă: reabilitarea strictă a podului de Fier și declararea acestuia ca monument istoric.

Desigur și această variantă ar fi exclus construirea unui nou pod în vecinătatea celui vechi, inaugurat la 1902.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

2 Comentarii on Proiectul noului pod, pus la încercare! Opoziția cere respectarea legii și a deciziilor anterioare ale Consiliului Local

  1. Sper sa nici nu faca acest pod, o sa fie ca nuca in perete. Mai bine ar scoate traficul auto din zona si ar face o varianta ocolitoare. In zona ar prinde bine o noua infatisare, totul e cam darapanat.

  2. Parerea mea sincera este ca este imposibila amplasarea unui pod langa cel vechi…strazile de legatura de pe malul dreprsunt foarte inguste…deci nu se rezolva nimic in legatura cu fluidizarea circulatiei

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE