Ultima oră

Programul Rabla 2016 nu scade poluarea, nu are buget dar… există

Persoanele fizice care au dorit să achiziționeze o mașină nouă au putut aplica, în 2015, în cadrul Programului Rabla, bugetul alocat pentru anul trecut fiind de 162,5 milioane de lei.

Pe lângă prima de casare, în valoare de 6.500 lei, a existat și posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri pentru achiziția unui autovehicul.

Un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziționarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenționale), precum și un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid.

„Programul Rabla va continua și în acest an, dar vreau să fac o precizare: trebuie făcut un studiu să vedem cu cât s-a îmbunătățit calitatea aerului în ultimii 10 ani. Rabla rezolvă o problemă, dar nu toate problemele. Trebuie să ne gândim însă ce vrem să facem și în următorii ani. Nu aș vrea să luăm o decizie scoasă din context. Continuăm cu Rabla, dar să vedem exact unde vrem să ajungem. Nu avem încă un buget pentru Programul din 2016, dar cu siguranță va exista”, a declarat Cristiana Pașca-Palmer, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Anul trecut, în judeţul Timiş, au fost autorizaţi 15 operatori economici cu drept de a desfăşura activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz.

Potrivit listei de pe site-ul anpm.ro, un singur operator a colectat în Lugoj, câte unul în Bacova şi Ghiroda, iar restul în Timişoara.

Totodată, ministrul Mediului a menționat că pentru acest an nu este prevăzută nici o modificare a timbrului de mediu, întrucât acesta contribuie consistent la bugetul destinat proiectelor de mediu din România.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE