Ultima oră

Primăria Lugoj răspunde acuzațiilor tendențioase privind achiziția Serviciului public de alimentare cu apă şi canalizare

MondialÎn vederea clarificării unor aspecte privind achiziția serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj, prezentate tendențios și complet denaturat în spațiul public virtual prin articolul intitulat: “Numai falsuri și șmenuri PSD-iste“, Primăria Municipiului Lugoj a­duce la cu­noș­tin­ța ce­tă­țenilor urmă­toarele:

Prin HCL 38/15.03.2018 refe­ri­toare la aprobarea docu­mentației privind stabilirea modalității de gestiune, aprobarea studiului de oportunitate, caietului de sarcini și contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj s-a aprobat și fișa de date a achiziției.

Fișa de date a achiziției nu face parte dintre documentele care se aprobă de către Consiliul Local și a fost supusă aprobării Consiliului Local la solicitarea expresă a consilierilor PNL. Singura autoritate în măsură să aprobe Fișa de date a achiziției este însă Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Primăria Municipiului Lugoj a depus la ANAP Fișa de date a achiziției exact în varianta aprobată de către Consiliul Local. ANAP a respins însă succesiv de patru ori în da­tele de 20.04.2018, 27.04.2018, 10.05.2018 și 15.05.2018. Fișa de date a achiziției, solicitând modificări ale acesteia privind ponderea criteriilor de atribuire, ba chiar eliminarea unuia dintre criteriile stabilite de noi inițial. În acest sens criteriul privind preluarea riscurilor pentru care în Fișa de date a achiziției avea alocată o pondere de 10% a fost eliminat la recomandarea ANAP ca nefiind un factor de evaluare relevant în atribuirea contractului.

În ceea ce privește creș­terea de la 20% la 50% a pon­derii criteriului privind redevența menționăm că Autoritatea Contractantă va folosi redevența pentru lucrări de investiții în rețeaua de apă canal, ANAP considerând acest apect ca fiind foarte re­le­vant și solicitând mărirea co­­respunzătoare a ponderii acestui criteriu.

În Fișa de date a achiziției am alocat inițial componentei teh­nice o pondere de 40 %. ANAP a considerat ca acest factor nu poate depăși 10% ca pondere pentru a nu distorsiona rezultatul procedurii. Tot la componenta tehnică ANAP a stabilit că Timpul de rezolvare al sesi­ză­ri­lor/re­cla­mațiilor se va elimina pentru că Autoritatea Contractantă are posibilitatea impunerii la nivelul contractului a unor clauze referitoare la Timpul de rezolvare a sesizări­lor/re­clamațiilor și deci nu poate fi un criteriu de atribuire.

În Fișa finală de date a achiziției întocmită cu respectarea tuturor recoman­dă­ri­lor și solicitărilor ANAP care a fost aprobată de către ANAP în data de 21.05.2018, nu a fost introdusă obligativitatea procesării unei cantități de apă de 400.000 mc pe lună, așa cum, în mod complet ten­den­țios și neadevărat, se men­ționează în articolul amintit. 400.000 mc pe lună este de fapt capacitatea de procesare a celor trei uzine de apă existente la nivelul municipiului Lugoj. Cantitatea procesată va reieși din consumul efectiv care va fi facturat la tarifele a­probate de Consiliul Local și în conformitate cu contrac­tele dintre operator și persoanele fizice și juridice deservite de către acesta, nefiind nicidecum unul discreționar cum se insinuează în articol.

După aprobarea de către ANAP a Fișei de date a a­chi­zi­ției, aceasta nu a mai fost su­pusă din nou aprobării Consiliului Local nefiind un document care trebuie aprobat în consiliu.

De altfel, urgența impusă de termenul foarte scurt pe care îl avem pentru fi­nalizarea achiziției serviciu­lui public de alimentare cu a­pă și canalizare din Municipiul Lugoj și stabilirea unui operator al acestuia nu ne-a permis o altă întârziere a procedurii.

Mai menționăm că, privind achiziția serviciului public de alimentare cu apă și canalizare din Municipiul Lugoj, în data de 22.05.2018 a fost publicat anunțul de concesiune, în data de 25.05.2018 a fost transmisă documentația la Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și în data de 29.05.2018 a fost pu­blicată pe SEAP do­cu­men­ta­ția, data de depunere a ofertelor fiind 05.07.2018.

Articolul amintit poli­ti­zea­ză un aspect important de administrație al municipiului Lugoj, respectiv buna func­țio­nare a sistemului public de alimentare cu apă și canalizare și distorsionează complet rea­li­tatea în scopul obținerii, cu orice preț, de capital politic.

Menționăm că, pentru noi ca administrație, problemele privind buna gestionare a sistemului de apa și canalizare, precum și investițiile în acest domeniu ocupă un loc prioritar, fiind o problemă de interes major pentru calitatea vieții lu­go­jenilor. (A.P).

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

CLOSE
CLOSE