Ultima oră

Primăria Lugoj, nemulțumită de administrarea fondurilor alocate şcolilor

Primăria Lugoj va introduce o serie de măsuri de eficientizare a cheltuirii banilor a­lo­cați de la bugetul local pentru întreținerea și modernizarea școlilor și grădinițelor lugojene.

Decizia a fost luată după ce s-a constatat că banii dați de Primărie s-au cheltuit în cea mai mare parte pentru servicii de funcționare, lăsându-se în plan secund repa­rarea și modernizarea u­ni­tă­ților de învățământ.

“Deși noi am alocat în fiecare an sume mari pentru învățământul preuniversitar de stat, din municipiu, școlile nu arată așa cum trebuie. Condițiile din școli ar trebuie să fie mult mai bune, iar fondurile pentru administrarea unităților să fie folosite mult mai eficient”, a spus Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Executivul local are în vedere un control mai strict a sumelor cheltuite pentru școli și grădinițe. Se cere, de asemenea, conducerii unităților de învățământ să mărească gradul de trans­pa­ren­ță și predictibilitate în alocarea și folosirea fondurilor de la bugetul local.

“Finanțarea în­vă­ță­mân­tului preuniversitar se face prin trei axe: de bază, complementară și suplimentară. Așadar finanțarea de bază este asigurată din bugetul de stat, pentru cheltuielile cu salariile, cu pregătirea profe­sională, cu evaluarea elevilor, cu bunuri și servicii pe baza costului standard. Finanțarea complementară se asigură din bugetul local și se aprobă pentru reparații, consolidări, gestionarea situațiilor de urgență și proiecte europene. Pentru premierea unităților cu rezultate deosebite se alocă o finanțare suplimentară de la ministerul de resort. În prezent, însă, de la bugetul de stat se alocă într-un an 2.400.000 de lei, iar de la bugetul local mai mult de 50% din suma necesară fi­nan­țării învățământului, în va­loare de 3.000.000 de lei. Vrem de acum încolo să reducem presiunea pe primărie printr-o transparență în fundamentarea și alocarea fondurilor acti­vi­tă­ților din școli și grădinițe, prin predictibilitate și echitate în distribuirea de fonduri bă­nești, prin creș­te­rea res­po­n­sa­bilității u­ni­tă­ți­lor de în­vă­ță­mânt în domeniul administrativ-financiar și foarte important prin instituirea unui control mai strict al costurilor. Ordonato­rul terțiar de credite va răspunde de încadrarea în bugetul aprobat pe baza costurilor standard pe elev sau pre­școlar. În ceea ce privește reparațiile curente din școli și grădinițe, fiecare unitate va fi obligată să transmită o notă de constatare, un referat de necesitate, o cerere de o­fer­tă și o notă de comandă. De la bugetul local se vor a­lo­ca bani pentru încălzit, iluminat, forță motrică, apă, canal, salubritate, materiale și prestări servicii cu caracter funcțional, reparații curente”, a spus Francisc Boldea, primarul Lugojului.

Prin aceste noi directive se speră într-o îmbunătățire rapidă a actului managerial din școlile și grădinițele lugojene și a localităților apar­ți­nătoare.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


CLOSE
CLOSE