Ultima oră

Podul de fier, simbol al Lugojului, poate fi reabilitat cu fonduri europene!

Consilierul independent Liviu Brânduşoni a tras un semnal de alarmă asupra stării de degradare a Podului de fier, simbol al Lugojului, construit la începutul secolului trecut. Reabilitarea acestui obiectiv arhitectural reprezentativ trebuie neapărat introdusă în noua Strategie de dezvoltare a municipiului Lugoj.

„S-a scris de nenumărate ori în presă, am avut şi sesizări de la cetăţeni, vizavi de starea de degradare avansată în care se află Podul de fier. Din informaţiile pe care le am eu, este cel mai vechi pod din judeţul Timiş, destinat la ora construirii lui pentru a face legătura între partea germană şi cea română a Lugojului. Primăria, la nivelul anului 2.000, a comunicat Ministerului Transporturilor necesitatea unor lucrări de reabilitare, iar mai târziu, în 2007, s-a realizat o expertiză a podului, în urma căreia, din nou, s-a constatat că are nevoie de măsuri urgente de consolidare. Nu putem înţelege de ce până în prezent nu s-a făcut nimic, în afara iluminatului arhitectural, asupra căruia nu vreau să mă opresc, ştim cu toţii la ce sume s-a făcut aceasta”, a declarat Liviu Brânduşoni.

În studiul de expertiză realizat de către Institutul Politehnic din Bucureşti, au fost emise avertizări în legătură cu faptul că, la aproape 115 ani de la inaugurare, toate profilele Podului de fier au devenit extrem de casante. Îmbătrânirea materialului bogat în carbon nu mai asigură rezistenţa necesară susţinerii traficului rutier.

Consilierul independent spune că a găsit în Axa Prioritară V – Îmbunătăţirea potecţiei mediului, infrastructură rutieră şi patrimoniu cultural – posibilitatea ca, folosind fonduri europene, venerabilul pod lugojean să fie reabilitat.

„Desigur, până acum s-a invocat lipsa banilor. Într-adevăr, sumele ce trebuie plătite sunt considerabile, şi tocmai de aceea includerea acestui obiectiv în Strategia de dezvoltare a municipiului Lugoj 2014 – 2020 este necesară. Nu-mi imaginez cum s-ar putea circula în Lugoj cu traficul închis pe Podul de fier”, precizeză Brânduşoni.

El va susţine acest proiect în Consiliul local, având în vedere faptul că, în afara Podului de beton, celelalte două poduri de pe raza oraşului (unul pietonal, altul feroviar) n-au cum să facă faţă devierii traficului rutier. Un al treilea pod se află pe centură, în afara municipiului.

Folosește Facebook pentru a scrie un comentariu

Scrie un comentariu

Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.


Vă rugăm să scrieţi comentarii în legătură cu subiectul articolului. Folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului, jigniri sau injurii aduse celorlalţi cititori care au scris comentarii duc la ştergerea comentariului sau chiar la blocarea IP-ului folosit. Redeşteptarea nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea acestora revine integral autorului. Adresa dvs. de e-mail nu va fi publicată.

*


Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE